השוק

המתנה של יוסי אבו: דיווידנד של 100 מיליון דולר

דלק קידוחים נמצאת בתקופה טובה ולכן החליטה לחלק דיווידנד משמעותי; חלקה של קבוצת דלק בדיווידנד עומד על 55 מיליון דולר; נזכיר כי קבוצת דלק הייתה זהירה בתחזיות לקבלת דיווידנדים מדלק קידוחים
ניצן כהן |  4
יוסי אבו (צילום דלק קידוחים, אלבטרוס צילום אוויר בע"מ)
יצחק תשובה משפר עמדות לקראת פירעונות הענק של תחילת השנה שעברה. דלק קידוחים, אולי ההחזקה המשמעותית והאיכותית ביותר של קבוצת דלק, הפתיעה הבוקר (חמישי) עם הודעה על חלוקת דיווידנד משמעותי של 100 מיליון דולר. חלקה של קבוצת דלק בדיווידנד עומד על 55 מיליון דולר.
קבוצת דלק לא הסתמכה על חלוקת דיווידנדים מדלק קידוחים למרות שבשלבים מוקדמים יותר השנה כן עשתה זאת אבל דיווידנד של 55 מיליון דולר שהם במונחים שקליים 180 מיליון שקל בתוספת לשורה של מהלכים משמעותיים שביצע עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק, מגדילים את הקופה לרמה כזו שקבוצת דלק תוכל לפרוע את חובותיה למחזיקי האג"ח.
יוסי אבו, מנכ״ל דלק קידוחים: ״לאחר תוצאות יוצאות מגדר הרגיל עד כה בשנת 2021, היקף מכירות שובר שיאים, בעיקר בזכות הייצוא למצרים ולמדינות האזור, ולאחר שעמדנו בהתחייבותנו על פי מתווה הגז למכירת חלקנו במאגר תמר, החליט דירקטוריון השותפות על חלוקת רווחים. נמשיך לפעול בשני וקטורים - השאת ערך הנכסים, במיוחד באמצעות פיתוח שלב ב׳ של לוויתן ומאגר אפרודיטה, לצד תשואת דיווידנד״.
יש לציין כי יתרת הרווחים המיועדים לחלוקה בדלק קידוחים לאחר חלוקת  דיווידנד עומדים על 975 מיליון דולר. המועד הקבוע לתשלום הדיווידנד נקבע ל-6 באוקטובר, יום האקס נקבע לאותו היום ויום החלוקה נקבע ל-13 באוקטובר.
כאן המקום לציין כי שני המהלכים הגדולים הנוספים שמתכננת קבוצת דלק ונועדו לאי-שם בשנה הבאה הם השינוי המבני של דלק קידוחים, כלומר להפוך אותה משותפות מוגבלת לחברה, למחוק אותה מהמסחר בתל-אביב ולרשום אותה למסחר בלונדון. שם מעריכים בקבוצת דלק יהיה קל יותר לתמחר את החברה ולקבל עבורה תימחור נוח יותר וזאת בשל העובדה כי יש לא מעט חברות שנסחרות בלונדון ועוסקות בתחומים דומים שלא לומר זהים וניתן יהיה, לפחות על פי ההערכות בקבוצת דלק, לקבל שווי גבוה יותר לדלק קידוחים.
נתון משמעותי נוסף שמתכננת קבוצת דלק הוא רישום למסחר במסגרת הנפקה שתכלול (או שלא) הצעת מכר של חלק ממניות איתקה, מה שיביא להנזלת ההשקעה באיתקה, יפגיש את קבוצת דלק עם מזומנים ויאפשר תימחור מדוייק יותר של ההחזקה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ותודה לביבי על "קרן העושר"
    אסף 09/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שביינתיים לא ראינו ממנה שקל
    סגור
  • קרן העושר גם יגיע. בינתיים תבדוק כמה משלמים
    דני 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    באירופה על הגז ותשתוק.
    סגור
  • קרן
    מושון 09/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם לשטייניץ
    סגור
  • 1.
    התמחור של דלקד נוח להשקעה לדעתי
    dw 09/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שווי של 6 מיליארד שח לפירמה המרוויחה למעלה ממיליארד שקל בשנה. זה תמחור מאד נוח. לשם השוואה גם בזק מרוויחה מיליארד לשנה, ונסחרת בשווי של 10 מיליארד, וגם המניה שלה לא יקרה במיוחד. מחזיק ולא ממליץ
    סגור