השוק
"ההצעה של סלקום לרכישת אקספון תבלום תחרות"
האנליסט ערן יעקובי מרוסאריו מעלה חשש כי ההצעה של סלקום, באמצעות גולן טלקום, לרכוש את אקספון נועדה להעלות את המחיר של אקספון כדי למנוע תחרות בגזרת המחיר
שני אירועים קרו בשבוע שעבר בעולם הסלולר: סלקום פרסמה דוחות כספיים, ופרסמה הצעה לרכישת אקספון, שעברה לבעלות של מנהל מיוחד בעקבות הסכסוך איתה. האנליסט ערן יעקובי מרוסאריו ניתח את שני האירועים, והניתוח המשמעותי יותר נוגע לנושא אקספון.
הוא כתב כי "סלקום נוקטת בטקטיקה מתוחכמת. אנו חושבים שהסיכוי שמיזוג כזה יאושר שואף לאפס. לא הממונה ולא הממשלה החדשה יקחו על כתפיהם אישור שכזה, שמוריד עוד שחקן דה-פקטו (בטווח הבינוני). סלקום בעצם מייצרת תנאים חדשים לרוכשים הפוטנציאליים האחרים של אקספון.
"סלקום אמורה לגרום לרגולטורים השונים להכניס תנאים הרבה יותר קשוחים לעסקת המכירה, כמו התחייבות להשקעה ברשת ובטכנולוגיה מתקדמת, ולמעשה לאותת כי מפעיל וירטואלי או מפעיל שלא משקיע הוא פגיעה בתחרות. לפיכך, אנו מאמינים כי הצעתה של גולן נועדה לייצר סדר ליום שאחרי: סלקום תמשיך לקבל תשלום שהוא קריטי עבורה מאקספון, המחירים לצרכן יעלו כאשר אקספון תאותת על כך, וזאת על מנת שיהיה אפשר גם לשלם לסלקום ולראות תשואה. ייתכן שהצעת סלקום גם נועדה להעלות את המחיר של אקספון, על מנת שהרוכש הבא לא ינקוט במחירי רצפה עבור הצרכן".
באשר לתוצאות הכספיות של סלקום, כותב יעקובי כי החברה מתמקדת בשיפור השירות בסלולר ומדגישה כי ליבת העסקים היא הרווחית יותר והיא העתיד של החברה כפי שהיתה העבר שלה. שיפור השירות בא לידי ביטוי בסקרים שעורך משרד התקשורת ואחרים.
"הטלוויזיה לא רווחית ויהיה קשה לצמוח שם. עדיין, לשיטת הנהלת החברה הטלוויזיה היא הדבק לשירותי הטריפל על גבי הסיבים. סביר להניח כי כל הסכם שמסתיים מול ספק תוכן לסלקום, לא יחודש באותה מתכונת אלא ככל הנראה במודל סטרימינג צר, על מנת לצמצם עלויות. שירותי הסטרימינג והמודלים החדשים בענף, כמו גם כניסת שחקנים חדשים, אינם מבשרים טובות למודל הטלוויזיה הרב-ערוצית שהכרנו ושסלקום הלכה בעקבותיו בתקופת ההנהלה הקודמת".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה