השוק

פלטפורמת המסחר בבורסות, גרופ 107 פרסמה טיוטת תשקיף לקראת הנפקה בבורסה

גרופ 107 מעוניינת לגייס 30 מיליון שקל; החברה עוסקת בפיתוח פלטפורמות למסחר בבורסות שניתן להטמיע במערכות צד ג'
ניצן כהן | 
אדי כץ (צילום גיא ירוסלבסקי)
חברת הפינטק גרופ 107 פרסמה טיוטת תשקיף לקראת הנפקה בבורסה בת"א. החברה מעוניינת לגייס 30 מיליון שקל באמצעות ההנפקה.
גרופ 107 עוסקת בשני תחומים, הראשון הוא השמת עובדים במיקור חוץ ופיתוח פלטפורמת מסחר בבורסות שניתן להטמיע אצל צד שלישי. בעוד העיסוק הראשון של החברה טריוויאלי הרי שדווקא העיסוק השני הוא המעניין יותר.
הפיתוח של החברה מאפשר ללקוחות פרטיים לסחור בבורסות השונות. בשונה ממערכות אחרות את המערכת של גרופ' 107 ניתן להטמיע אצל צדדים שלישיים כך למשל בנק יכול להטמיע את המערכת של החברה תחת השפה העיצובית שלו מה שבאופן תיאורטי אמור להקל על גופים בנקאיים או בתי השקעות לנצל את הכוח השיווקי שלהם בתחום מבלי להשקיע בפיתוח מערכת עצמאית.
גרופ 107, נוסדה על ידי היזמים אדי כץ וגיא עמר. דני כהן, ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי ומנכ"ל לאומי קארד לשעבר מכהן כיו"ר הקבוצה. בוועדה המייעצת של החברה נמצאים תמר יסעור, יו"ר ישראכרט ומייבר דורסט שמכהנת כדירקטורית ועד לאחרונה כיהנה כמנהלת בכירה בחברת סיסקו העולמית.
הפלטפורמה של החברה יכולה להתממשק לכל מערכת בנקאית והינה בתצורת White label וממותגת לפי דרישות כל לקוח פוטנציאלי כך למשל, פלטפורמת לבנט מותקנת בבנק הבינלאומי הראשון לישראל ועומדת לשימושם של לקוחות הבנק באופן מסחרי.
בנוסף, החברה פועלת לשילוב פלטפורמת לבנט מול אחד הבנקים הגדולים בישראל ואחד מבתי ההשקעות המובילים. בכוונת לבנט להגביר את מאמצי השיווק לבנקים וברוקרים בחו"ל. במרץ 2021 לבנט התקשרה בהסכם עם FINASTRA המספקת שירותים לאלפי בנקים ומוסדות פיננסים שמחזור הפעילות שלה בשנת 2020 הסתכם בכ-1.9 מיליארד דולר מכ-8,600 גופים פיננסים. כמו כן, החברה מנהלת משא ומתן להתקשרות עם שותפים אסטרטגים נוספים להפצת פלטפורמת לבנט בארה"ב וגרמניה.
תחום פעילות נוסף של גרופ 107 שנמצא במגמת צמיחה מתמדת הוא תחום השמת עובדים, בעיקר להייטק. מספר העובדים המועסקים בחברה עומד על 255 ממשרדיה בתל אביב ובאוקראינה. החברה מעריכה כי עד לתום שנת 2022, מספר העובדים בתחום השירותים יעלה לסדר גודל של 450 עד 500 עובדים. ככל שהתחזיות יתגשמו, עשויות הכנסות תחום פעילות זה להגיע לסך של כ- 1-1.2 מיליון דולר לחודש.
בנוסף, הקבוצה עוסקת בפיתוח של מוצרים טכנולוגיים נוספים כדוגמת האפליקציה החינמית "בורסה לייב" שפותחה על ידי לבנט על סמך הסכם הפצת מידע בינה לבין הבורסה לניירות ערך בתל אביב, המציעה התראות בזמן אמת על מסחר במניות. בבסיס המערכת - טכנולוגיה חדשנית ליצירת אסטרטגיות מסחר מותאמות אישית, מערכת התראות פרסונליות של אינדיקטורים טכניים ואלטרנטיביים, והכל בנתוני זמן אמת. "בורסה לייב" עלתה לאוויר ביוני 2021 בגרסת בטא וזמינה להורדה בחנויות אנדרואיד ואפל.
לפי טיוטת התשקיף שפורסמה היום, בשנת 2020 הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ-7.1 מיליון שקל, עלייה של פי 3.2 לעומת כ-2.2 מיליון שקל בשנת 2019. לבנט הציגה בשנת 2020 עלייה של כ-72% בהכנסות שהסתכמו בכ-672 אלף שקל לעומת כ-391 אלף שקל בשנת 2019.הכנסות תחום השירותים צמחו בכ-251% בשנת 2020 והסתכמו בכ-6.6 מיליון שקל בהשוואה לכ-1.9 מיליון שקל בשנת 2019. הכנסות הרבעון הראשון לשנת 2021 הסתכמו בכ-4 מיליון שקל, עלייה של פי 3.7 לעומת כ-1.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
לפי הכנסות החברה ברבעון הראשון לשנת 2021, החברה נמצאת בקצב הכנסות שנתי של כ-16 מיליון שקל בשנה זו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה