השוק

פיירבלוקס השלימה סבב גיוס לפי שווי של 2 מיליארד דולר

פיירבלוקס עוסקת בהעברה ואחסנה בטוחה של נכסים דיגיטליים; החברה השלימה סבב גיוס של 310 מיליון דולר ובסך הכל גייסה עד היום כ-500 מיליון דולר
ניצן כהן | 
מייסדי פיירבלוקס (צילום Yulia Nar)
Fireblocks מבססת את מעמדה כחד קרן עם השלמת גיוס סבב D של 310 מיליון דולר לפי שווי של 2 מיליארד דולר. גיוס ההון ממשקיעים אסטרטגיים בעלי מוניטין מתבצע לאור העדפתם של   המוסדות הפיננסיים המובילים בעולם את הפלטפורמה של פיירבלוקס, כאמצעי להתמודד עם ביקושים חדשים של לקוחות לנכסים דיגיטליים.
פיירבלוקס (Fireblocks), השלימה אתמול (שלישי) סבב גיוס D בהיקף של 310 מיליון דולר. את הגיוס הובילו Sequoia Capital, Stripes, Spark Capital, Coatue, DRW VC  וכן SCB 10X, זרוע ההשקעות של הבנק הוותיק בתאילנד Siam Commercial Bank המצטרף להשקעות של BNY Mellon ו-SVB Capital כבנק הגלובלי השלישי המשקיע בחברה. גיוס ההון בוצע לפי שווי חברה של למעלה מ-2 מיליארד דולר.  
מאז היווסדה בשנת 2018 גייסה פיירבלוקס סכום מצטבר של 489 מיליון דולר מקרנות הון סיכון מובילות בתחומי הפינטק, הבלוקצ'יין והסייבר לרבות Cyberstarts, Eight Roads, Tenaya Capital, Swisscom, Paradigm, Ribbit Capital ו-Coatue.
גיוס ההון ישמש את החברה להמשך סלילת דרכה של Fireblocks להרחבת משאביה הגלובליים במטרה  לשרת את הבנקים המובילים  בעולם וחברות הפינטק, וחיבורם לשוק הנכסים הדיגיטליים. במקביל,  מתעתדת החברה להכפיל עד סוף השנה, את מרכז המו"פ שלה בתל אביב, העומד כיום על 100 אנשי ונשות פיתוח בתחומים בלוקצ׳יין, סייבר, DevOps, Backend, Mobile Frontend ומגוון תפקידי Security. 
הפלטפורמה של פיירבלוקס מרחיבה את תרחישי השימוש של עולם הנכסים הדיגיטליים מעבר לביטקוין אל תחומים כמו: תשלומים, גיימינג, NFT, בטחונות דיגיטליים, ובסופו של דבר מאפשרת לכל עסק להפוך לעסק פעיל בזירת הנכסים הדיגיטליים.  הטכנולוגיה של פיירבלוקס ניתנת לשימוש כשירות תווית לבנה (white label) ומאפשרת למוסדות פיננסיים יישום  ושיווק  שירותי משמורת ישירים ללא צורך בהסתמכות  על חברות צד ג'. 
"בעת שחשיבות הקריפטו גדלה אנו עדים להתפוצצות במספר החברות המטפלות בנכסים דיגיטליים, כולל חברות קריפטו, חברות פינטק, בנקים חדשים ומוסדות פיננסיים מסורתיים", אמר ראבי גופטה, שותף ב-Sequoia Capital. "העברה ואחסון בטוחים של נכסים דיגיטליים תהיה ליבת   העסקים הללו ופיירבלוקס ניצבת בעמדה שיכולה להפוך אותה לתשתית החברות  הללו לצורך העברה ואחסון מאובטחים  של נכסים דיגיטליים". 
פיירבלוקס בנתה תשתית אמינה הנמצאת בליבת הפלטפורמה שלה. היא אומצה על ידי יותר מ-500 מוסדות ומאבטחת נכסים דיגיטליים בשווי של למעלה מ-1 טריליון דולר, ובהתאמה, מהווה כוח מניע ממדרגה ראשונה של צמיחה ואימוץ נכסים דיגיטליים בקרב מוסדות פיננסיים חדשים לצד מסורתיים.
פיירבלוקס תומכת בחלק מהבנקים המובילים בעולם, בורסות קריפטו, דלפקי הלוואות, קרנות גידור, דלפקי OTC ובוני שוק כמו Revolute, BlockFi, Celsius, Prime Trust, Galaxy Digital, Genesis Trading, Crypto.com, eToro ועוד. 
טכנולוגיות הבלוקצ'יין מוטמעות במגזר הפיננסי בקצב מסחרר,  כאשר בנקים צברו נכסי בלוקצ'יין בערכים גבוהים. דו"ח אחרון של Statistics מצביע על גידול מהותי במספר המשתמשים בנכסים דיגיטליים, ולראיה  מספר ארנקי הבלוקצ'יין הרשומים ברבעון השני של 2021 הגיע ליותר מ-70 מיליון, למול  כ-10.98 מיליון בשנת 2016. על פי התחזית, בשנת 2022 צפוי מספר המשתמשים  לחצות את רף המיליארד. 
פיירבלוקס הוקמה בשנת 2018 על ידי שלושה יזמי היי-טק סדרתיים: מיכאל שאולוב, מנכ"ל פיירבלוקס, שהקים גם את חברת Lacoon Mobile Security אשר נמכרה לחברת צ'קפוינט לפני חמש שנים ב-100 מיליון דולר. בעקבות המכירה התמנה שאולוב למנהל מוצרים, אבטחת ענן ומכשירים ניידים.    
פבל ברנגולץ, סגן נשיא למו"פ, פיירבלוקס, לשעבר סמנכ"ל  Safend שנרכשה על ידי Wave Systems, סמנכ״ל מחקר ב-Lacoon Mobile Security  ו-Director בצ׳קפוינט. 
עידן עפרת, סמנכ״ל טכנולוגיות, פיירבלוקס, ממייסדי C4 Security אשר נרכשה על ידי אלביט מערכות.
פיירבלוקס היא למעשה פלטפורמה לארגונים פיננסיים המספקת תשתית מאובטחת להעברה, אחסון והנפקה של נכסים דיגיטליים בטכנולוגית בלוקצ׳ין. פיירבלוקס מאפשרת לבנקים, חברות פינטק, בורסות קריפטו, חברות תשלומים, בנקים, קרנות גידור, גופי הלוואות ועוד, לבצע באופן מאובטח העברות נכסים דיגיטליים דרך רשת פיירבלוקס ותשתית ארנק מבוססת MPC.
פיירבלוקס מספקת שירותים ליותר מ-500 מוסדות פיננסיים  ואיבטחה העברת נכסים דיגיטליים בשווי של יותר מ-1 טריליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה