השוק

אילון מאסק התעשר ב-10 מיליארד דולר השבוע וזו הסיבה לכך

ההכרזה של ביידן על הצעת החוק להקמת רשת ארצית של 500 אלף תחנות טעינה לרכב חשמלי ואוטובוסים לבית ספר ועירוניים בארה"ב סייעה למניית טסלה לנסוק ב-9% והדבר התבטא בהגדלה משמעותית בעושרו של מייסד חברת הרכבים הלוהטת, מי עוד נהנה השבוע?
כפיר אדר |  4
אילון מאסק (צילום מסך אינסטגרם/elonrmuskk)
שוק המניות התאושש מהירידה הקלה של אמצע יוני ונסק השבוע לשיאי שיא חדשים, כאשר הבית הלבן הגיע לסיכום עם קבוצת סנטורים דו-מפלגתית בנוגע להצעת חוק תשתיתית הנוגעת לפריסת תחנות טעינה לרכבים חשמליים ברחבי המדינה. אילון מאסק, המייסד והמנכ"ל של טסלה היה המרוויח הגדול ביותר מההתפתחות האחרונה.
מאסק, האדם השלישי בעושרו בעולם, ראה את הונו גדל ב -9.9 מיליארד דולר, וסיים את השבוע בהון של כ-165.9 מיליארד דולר. מניית טסלה עלתה ב-9% ביום רביעי וחמישי ועלתה ב-7.8% נוספים במשך השבוע. טסלה עברה את מדדי המניות העיקריים: מדד S&P 500 עלה השבוע ב -2.7%, והממוצע התעשייתי של דאו ג'ונס עלה ב -3.4%.
 
הצעת החוק לתשתיות של 1.2 טריליון דולר של ממשל ביידן, שהוכרזה ביום חמישי, כוללת הוצאה של 15 מיליארד דולר עבור הקמת רשת ארצית של 500,000 תחנות טעינה לרכב חשמלי ואוטובוסים לבית ספר ואוטובוסים עירוניים בארה"ב, כך על פי דף המידע של הבית הלבן. ההצעה אינה כוללת הנחות לרוכשי מכוניות חשמליות, שהיו חלק מתוכנית ההוצאות השאפתנית שנשיא ארצות הברית הנבחר יזם בחודש מרץ, אך הפשרה עדיין סייעה בהעלאת המניות של טסלה וחברות EV אחרות כמו פיסקר ולורדסטאון מוטורס.
מספרי המסירה של טסלה ברבעון השני, שיפורסמו בשבוע הראשון של יולי, ישפכו אור רב יותר על צמיחת החברה. 185,000 המסירות שלה ברבעון הראשון היו יותר מכפול ממה שהיא דיווחה בשנת 2020. למרות הזינוק השבוע, מניית טסלה עדיין נמוכה  בכ-24% משיאי ינואר - מה שהפך את מאסק לאחד מעשירי בעולם. במקום השלישי הנוכחי, מאסק עוקב אחר מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס וטייקון מוצרי היוקרה הצרפתיים ברנרד ארנו.
הזוכה השני בגודלו בשבוע היה מייסד נייקי, פיל נייט, שהונו צמח ביום אחד ביום שישי ב-6.4 מיליארד דולר ביום אחד. ביום חמישי אחר הצהריים דיווחה נייקי על רווחי שובר קופות ברבעון ובשנת הכספים שהסתיימה ב -31 במאי 2021. הכנסותיה בסך 12.3 מיליארד דולר ברבעון כמעט הוכפלו במספר אשתקד מימיה הראשונים של המגפה, והמניה זינקה ב -15.5% לשיא. ביום שישי. לאייט, שפרש מהדירקטוריון של נייקי בשנת 2016, יש שווי נקי של 56.4 מיליארד דולר, לפי הערכת פורבס.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הגיע הזמן שאנשים יבנו הוא לא "התעשר ב 10 מילארד דולר"
    בן 07/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסחר במניות: זה מסחר סחורה לכל דבר: לדוגמה אם אני קונה 10 תפוחי אדמה ב 5 שח ואחרי יומיים משום מה המחיר של התפוח אדמה עולה ל 10 שח אני ארוויח רק אם אמכור את התפוח אדמה ויהיה לי ביד 10 שח. אם אני לא מוכר את התפוח אדמה אז לא הרווחתי שקל. יש לי רק פוטנציאל לרווח... יכול להיות שאחרי יום המחיר ירד מ10 ל 2 שח ושוב לא הפסדתי שקל רק אם אני אמכור במחיר נמוך ממה שקניתי. דוגמה נוספת כשרונלדו בסרטון לקח את הקולה מהשולחן והמנייה של קוקקולה ירדה, קוקהקולה לא הפסידה שקל כי מה שירד זה שוןי של המנייה ולא המכירות, אם המכירות היו יורדות אז ההכנסות של החברה היו קטנות. גם אם המנייה תרד בעשרות אחוזים החברה לא תפשוט את הרגל מהסיבה הפשוטה שהחברה לא מתקיימת מהמניות (כשחברה הופכת לציבורית היא מוכרת את עצמה לציבור דרך מניות ומרוויחה סכום חד פעמי... בהמשך היא יכולה להרוויח עם היא תנפיק עוד מניות אבל זה משהו שמדלל את המניות של המשקעים וחברות גדולות לא עושות את זה)
    סגור
  • 3.
    אלון מאסק
    רח 07/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלון מאסק הרוויח את כספו ביושר. רק המדינה צריכה לקחת ממינו מס הוגן, ולהפנות את המס לצרכים חברתיים. כשיש אנשים שמתעשרים בסכומים אסטרונומיים כאלה יש להשית מס גבהה, ולא לאפשר התחמקויות.
    סגור
  • 2.
    מעניין בכמה מתעשרים העובדים הפשוטים
    צדק 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקורעים את התחת בשביל ההצלחה של החברה? תנו לי לנחש בכלום!!!!!!! ביזיון של משוואה שמשאירה המון עובדים מסכנים שבקושי סוגרים את החודש מול טייקונים שכל היום מבלים וחוגגים במילארדים פשוט הפקרות!!!!!
    סגור
  • 1.
    מפרגן לו, העשיר היחיד שאפשר לפרגן לו
    שימי 06/2021/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בן אדם שנלחם להגיע לאן שהגיע ומי שעקב יודע כמה ריגול תעשייתי ניסה להפיל אותו מצד איילי נפט ותעשיית הרכב המונע בנזין.
    סגור