השוק

הפיקוח על הבנקים אישר לדיסקונט ושופרסל להפוך את פייבוקס לארנק דיגיטלי

פייבוקס תהפוך לתאגיד ייעודי שישווק גם מוצרים פיננסיים נוספים; אריק פרישמן ראש חטיבת הדיגיטל בדיסקונט ימונה למנכ"ל החברה החדשה
ניצן כהן |  1
אורי לוין מנכ"ל דיסקונט (צילום רמי זרנגר)
הפיקוח על הבנקים אישר אתמול (רביעי) לבנק דיסקונט ושופרסל להקים ארנק דיגיטלי שיתבסס על הפלטפורמה הפופולרית פייבוקס. הארנק הדיגיטלי של פייבוקס יוכל להציע שירותים פיננסיים מעבר להעברת תשלומים או מיקרו תשלומים בין אנשים.
לצורך הפיכת פייבוקס לארנק דיגיטלי שיהיה מעיין סופרמרקט של מוצרים פיננסיים תוקם חברה יעודית שתהיה בשליטת בנק דיקסונט ורשת שופרסל תחזיק בו 49%. למנכ"ל החברה הייעודית ימונה אריק פרישמן שמשמש סמנכ"ל הדיגיטל בדיסקונט.
כאן המקום לציין כי שופרסל מחזיקה באחד ממועדוני הלקוחות הגדולים בישראל. שופרסל הצליחה להפוך את מועדון הלקוחות שלה למועדון דומיננטי ואף השיקה כרטיס אשראי יעודי עם מקס ולאחר מיכן העבירה את המועדון לכאל.
באופן עקרוני הפיכת פייבוקס לארנק אלקטרוני שגם יהיה מעיין סופרמרקט של מוצרים פיננסים ושילובו עם מועדון הלקוחות של שופרסל יכול להיות מהלך מעניין. כך למשל ניתן יהיה לבצע רכישות גדולות בשופרסל ולשלם באמצעות פייבוקס שתעמיד הלוואה מתאימה ללקוח למימון הרכישה.
כדי למקסם את שיתוף הפעולה בין דיסקונט, שופרסל ופייבוקס הרי שצריך יהיה להקים מערך מיחשוב רציני ויקר שינתח את הפעילויות השונות של הלקוחות וידע כמעט לבד להציע את הצעת הערך של החברה הייעודית ללקוח הספציפי. מדובר באתגר לא קטן אבל הוא העתיד של עולם הבנקאות/ תשלומים ואם דיסקונט ושופרל יצליחו לפצח אותו הרי שמדובר באחת הפעילויות המעניינות בעולם הבנקאות.
צריך לזכור שדיסקונט לא משחק לבד במגרש הזה וגם בנק הפועלים מתכנן סוג כזה של פעילות באמצעות האפליקציה שלו, שהיא גם הגדולה בישראל - ביט. לאומי נמצא גם הוא במרוץ הארנקים האלקטרוניים כמו גם חברות כרטיסי האשראי עצמן ולכן נראה שאנחנו מתקדמים בצעדי ענק למהפכה שתעשה רק טוב לכולם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מופתעת שזה לא קרה קודם
    דקלה 06/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    די ברור שתכף מזומן וכרטיס אשראי זה שני דברים שאנשים ישתמשו בהם פחות. בסוף לשלם בטלפון, זה נוח יותר. זה נגיש יותר, להצמיד אותו לקופה במקום את הכרטיס זה הרבה יותר הגיוני
    סגור