השוק

לאומי פרטנרס מעלים את ההמלצה על בזק ל"קניה"; ברבעון הבא תוכל לחלק דיבידנד

בלאומי פרטנרס מעריכים שאם בזק לא תחזור לחלק דיווידנדים ברבעון הבא הרי שהחברה תעבור ליתרת עודפים חיובית בעוד 3 שנים; מחיר היעד שנוקבים בו בלאומי פרטנרס לבזק גבוה ב-29% ממחיר המניה בשוק
ניצן כהן | 
עמרי לפידות (צילום אורן דאי)
עמרי לפידות, אנליסט הטכנולוגיה של לאומי פרטנרס, מעלה היום את ההמלצה למניית בזק ל"קניה" עם מחיר היעד של 4.67 שקל, מחיר המשקף אפסייד של כ-29%: "לחברה מספר נושאים חיוביים אשר יכולים לשפר את מצב החברה, ביניהן מיזוג חברות הבנות אשר יאפשר ניצול סינרגיות ברמת המכירות מצד אחד וחיסכון תפעולי מצד שני, ביצוע תכנית אלפא 2 להתייעלות עובדים, וכן אפשרות החברה למכור חבילות באנדל/טריפל של חברות הבנות בעקבות אישור הממונה על ההגבלים.
"החוב הפיננסי קטן בכ-1 מיליארד שקל אל מול שנת הרבעון המקביל אשתקד וכן, ירד בכ-300 מיליון שקל נוספים אל מול רבעון קודם. ה-EBITDA המתואם של החברה הסתכם בכ-918 מיליון שקל המהווה שיפור אל מול רבעון קודם ורבעון מקביל. כמו כן, נדגיש כי אמנם לחברה גרעון משמעותי ביתרת העודפים, אך מהרבעון הבא החברה ככל הנראה עומדת במבחני הרווח לחלוקת דיבידנד, ונראה שגם עומדת במבחן יכולת הפירעון ועל כן תוכל להחליט על חלוקת דיבידנד".
לפידות אומר עוד כי "על פי הערכותינו, במידה ולא תחלק דיבידנדים החברה ככל הנראה תחזור ליתרת עודפים חיובית בעוד כ-3 שנים, ובמידה ותחליט על חלוקת דיבידנד שנתית בהיקפים דומים לדיבידנד האחרון שחולק ב-2018, תחזור ליתרה חיובית בעוד כ-4 שנים."
עוד מציין לפידות כי "החברה עוברת שינויים רבים, אשר חלקם כבר השפיעו על תוצאות 2020 בעוד אחרים טרם התבררו. בעקבות אי סדרים שהתגלו בבזק בינלאומי החברה ביצעה הצגה מחדש ומחקה יתרות רבות, מעבר לכך לאורך השנה וכן בשנים הקודמות החברה ביצעה בהדרגה מחיקות רבות בחברות הבנות. YES עוברת ל-IP בדומה למרבית מתחרותיה כאשר כבר כ-25% מהלקוחות עברו מלוויין ל-IP.
"דירקטוריון החברה אישר מיזוג רעיוני בין YES לבין בזק בינלאומי כאשר YES תתמקד במכירה ללקוח פרטי ותגדיל סינרגיות וכן הפעילות העסקית תופרד. עם זאת, לחברה יש עוד כמה משוכות בדרך, עובדי בינלאומי הכריזו על סכסוך עבודה ויש להגיע עמם להסכמות וכן לקבל אישורים מהרגולטור למהלך.
"בזק השיקה את תכנית הסיבים במרץ 2021, על פי החברה הפריסה כבר מגיעה ל-480 אלף משקי בית (בחודש מאי) עם יעד פריסה לכ-1 מיליון בתי אב עד סוף 2021, קצב פריסה מרשים של כ-100 אלף בתי אב בחודש.
"על פי הנהלת החברה, המוצר שלהם מתקבל טוב בשוק, למרות שהמחיר של בזק גבוה יותר ממתחרותיה, ולטענתם, החסם שלהם כרגע הינו בכלל תפעולי שכן חיבור הסיבים לבית הלקוח הינו הליך מורכב יותר ויש להכשיר את כל הטכנאים לכך, לכן לאחר הכשרת הטכנאים החברה מצפה להאצה בכמות הלקוחות. בעקבות מהלך הסיבים, החיסכון בהוצאות השכר נבלם יחסית, מצד אחד המשיכו בתכנית ההתייעלות ומצד שני לצורך פרויקט הסיבים ביצעו גיוס עובדים משמעותי וכן חתמו על הסכם חדש עם עובדי בזק קווי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה