השוק

הקשר בין גרירה ומצברים: שגריר הופכת לבעלת השליטה בשנפ

קבוצת שירותי הרכב רוכשת מקרן סקיי 29.17% מחברת שנפ תמורת 67 מיליון שקל, זאת לאחר הדיווח של מותג המצברים על תוצאות הרבעון הראשון 2021, כאשר החברה הציגה עלייה בהכנסות לכ- 104.6 מיליון שקל וגידול ברווח נקי לכ-11.6 מיליון שקל  
כפיר אדר | 
גרירת רכב (צילום משה שי פלאש90)
קבוצת שגריר שירותי רכב, ספקית מובילה במתן שירותים לחברות הביטוח ושיתוף והשכרת רכבים, דיווחה היום (שלישי) על רכישת 29.17% מחברת שנפ תמורת 67 מיליון שקל. בהתאם להסכם תרכוש שגריר 3,703,705 מניות רגילות של מותג המצברים, המשקפות סך של כ-18.09 שקל למניה רגילה אחת של שנפ. לאחר השלמת העסקה תהפוך שגריר לבעלת השליטה בשנפ לצד בעלי מניות קיימים: אורי רוזנשיין (11.95%), תמר בן-עוזליו (11.95%) ופועה אמיר (11.95%).
בין שגריר לבין בעלי המניות הקיימים נקבע כי בכל אסיפה של שנפ יצביעו הצדדים באופן זהה. כמו כן, נקבע כי כל צד יהיה זכאי להמליץ על מספר שווה של דירקטורים לדירקטוריון שנפ, ובאם חלקו של אחד הצדדים יעלה על 70%, אזי רק הצד שחלקו בהון גדול יותר יהיה זכאי להמליץ על מועמדות דירקטורים בשנפ. כמו כן יוסי בן שלום, מבעלי חברת ההשקעות DBSI, המכהן כיו"ר שגריר, צפוי לכהן כיו"ר שנפ וזאת בכפוף לאישור נושא זה באסיפה הכללית של בעלי המניות.
שנפ עוסקת בשלושה תחומי פעילות מרכזיים: מגזר המצברים, מגזר הצמיגים (פעילות קבוצת כסלו) ומגזר האבזור (פעילות אדי מערכות). במהלך שנת 2020 החלה לפעול גם בתחום ניהול ותפעול מערך טעינה לתחבורה חשמלית והתקנות של עמדות טעינה AC ו-DC במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי בשוק המקומי. במסגרת הפעילות התקשרה החברה אשתקד במספר הסכמים עם ספקים אסטרטגיים בעולם לרכישת עמדות טעינה מסוגים אלה. לצד זאת, החברה פועלת לכניסה לתחום אגירת אנרגיה ובכלל זה יצרה קשר עם מספר ספקים בתחום זה.
אתמול דיווחה שנפ על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2021 עם שיפור חד ברווחיות הגולמית וזינוק ברווח הנקי, שעלה בכ-76% לכ-11.6 מיליון שקל (רווח של כ-7.8 מיליון שקל המיוחס לבעלים של החברה), לעומת כ-6.6 מיליון שקל (רווח של כ-4.3 מיליון שקל המיוחס לבעלים של החברה) ברבעון המקביל אשתקד. דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד בסך של כ-2 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון הראשון של 2021. יש לציין כי בינואר 2021 מידרוג אישררה את הדירוג של סדרת אג"ח ב' שעומד על A2.il באופק יציב.
דוד מיכאל, מנכ"ל קבוצת שגריר: "אנו מדווחים על רכישה של חלק משמעותי בשנפ, חברה רווחית, תזרימית ובעלת פעילות סינרגטית לקבוצה. רכישה זאת באה בהמשך למספר מהלכים אסטרטגיים אותם ביצענו בשנה האחרונה המבססים את  מעמדה של שגריר כשחקנית מובילה בשוק שירותי הרכב, ואספקת שירותים מקצה לקצה. אנו נמשיך לתור אחר רכישות אטרקטיביות נוספות במטרה להמשיך ולשפר את תזרים המזומנים ולגוון את מקורות ההכנסה שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה