השוק

מיכל הלפרין הודיעה על פרישה מוקדמת; הוקמה ועדת איתור

הממונה על התחרות מיכל הלפרין, הודיעה על כוונתה לפרוש בתחילת אוגוסט, חצי שנה לפני תום כהונתה
ניצן כהן |  1
מיכל הלפרין (צילום דוברות הכנסת יצחק הררי)
הממונה על התחרות, מיכל הלפרין, הודיעה היום על כוונתה להקדים את פרישתה מהרשות לתחרות בחצי שנה. הלפרין מעוניינת לעבור למחקר אקדמי באוניברסיטת הרווארד. שר הכלכלה, עמיר פרץ, הקים ועדת איתור לצורך איתור מחליף להלפרין.
לרשות התחרות או בשמה הקודם, הרשות להגבלים עסקיים, יש תפקיד משמעותי בחיים הכלכליים המודרניים. הרשות למעשה אמונה על קיום תחרות הוגנת בין שחקנים בשוק. הביקורת על הלפרין הייתה במשך שנות כהונתה שהיא קשובה יותר מידי לגופים עסקיים ופחות לצרכן.
הלפרין באה לרשות מהשוק הפרטי ולכן הייתה לה היכרות מוקדמת עם שחקנים מרכזיים בעולם הכלכלי מה שעורר עליה ביקורת נוספת שבמרכזה הקושי לפקח על מי שייצגת עד אתמול.
הלפרין ספגה ביקורת לא פשוטה על כך שלא הצליחה לעשות שימוש בכלים שהחוק נותן לה כדי לעודד תחרות ולהוריד את מחירי המזון בישראל. הלפרין לא הכריזה על אף יצרנית מזון כמונופול ולא הטילה קנסות משמעותיים עליהן.
יחד עם זאת ניסתה הלפרין להתמודד עם פייסבוק שלא ביקשה מראש את אישורה הממונה לפני שרכשה שתי חברות בישראל. הלפרין אגב, איימה לקנוס את פייסבוק ב-6 מיליון שקל.
לאחרונה אישרה הלפרין את המיזוג של אלטשולר שחם עם קופות הגמל של פסגות ובכך הפך למעשה בית ההשקעות אלטשולר שחם לאחד הגופים הגדולים והחזקים בשוק ההון המקומי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה תפקיד שמצריך שיניים.
    דן בקרים 05/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצערי הרב בכל זמן תפקידה לא חל שום שינוי. בניצול המונופולים הגדולים את האזרח הקטן. פשוט כלום. מאוד מצער.
    סגור