השוק

בריטניה מצטרפת לאיחוד האירופי ופותחת בחקירה נגד אפל

החקירה נוגעת לחשדות שאפל בלמה תחרות בחנות האפליקציות הפופולרית והעמידה דרישות שיניבו לה רווחים מעבר לעמלות שהיא נוהגת לגבות מהמפתחים
ניצן כהן | 
מהומות אפל (צילום Freepik, Unsplash, מערכת אייס)
אחרי האיחוד האירופי, רשות ההגבלים העסקיים של בריטניה הודיעה כי פתחה בחקירה נגד אפל בחשד שזו בלמה תחרות לאפליקציות שלה או לאפליקציות מהן היא גובה עמלות גבוהות יותר.
מהפרסום של הרשות להגבלים בבריטניה עולה כי במקרים מסויימים דרשה אפל להכניס לאפליקציות של מפתחים עצמאיים רכיב שמאפשר לרכוש שירותים נוספים באמצעות שירותי התשלום של אפל שמניבים לה הכנסה נוספת של 30% מסכום הרכישה בתוך האפליקציה.
החקירה שנפתחה בבריטניה זהה לחקירה שנפתחה נגד אפל באיחוד האירופי. אפל מסרה כי החשדות הנחקרים נגד החברה הם חסרי בסיס עובדתי.
החקירה נגד אפל נפתחה לאחר שהתקבלו תלונות של מפתחי אפליקציות פופולריות שטענו כי אפל מונעת מהם לשלב רכישות בתוך האפליקציות שלהם באמצעות שירותי תשלום שאינם קשורים לאפל. בנוסף טענו המתלוננים שאפל העלתה דרישות שהכבידו עליהם עד כדי פגיעה במוצר שלהן בטענה שלאפל יש מוצר מתחרה.
במתלוננים נגד החברה ניתן למנות את ספוטיפיי, אפליקציית המוזיקה הפופולרית בעולם שטוענת כי אפל מנסה לבלום את ההתפתחות שלה באייפונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה