השוק

SpaceX של אילון מאסק גייסה 850 מיליון דולר בהנפקה חדשה

סבב הגיוס הנוכחי בוצע במחיר של 419.99 דולר למניה, מחיר שמשקף לחברה שווי של 74 מיליארד דולר גבוה ב-60% משווי החברה בגיוס האחרון שהיה בחודש אוגוסט
ניצן כהן | 
אילון מאסק (צילום אינסטגרם/אילון מאסק)
אילון מאסק לא מפסיק להפתיע. בימים האחרונים השלים מאסק סבב גיוס לחברת SpaceX שבבעלותו במחירי שיא. הסבב בוצע במחיר של 419.99 דולר למניה, מחיר שמשקף לחברה שווי של 74 מיליארד דולר, גבוה ב-60% משווי החברה בסבב הגיוס הקודם, אז היא גייסה לפי שווי חברה של 46 מיליארד דולר. כאמור, בחודש אוגוסט האחרון גייסה SpaceX 2 מיליארד דולר לפי שווי חברה של 46 מיליארד דולר.
בכלי התקשורת האמריקאים מצטטים גורמים מקורבים לגיוס שאומרים כי בהנפקה שהתקיימה במשך 3 ימים בלבד הוזרמו ביקושים של לא פחות מ-6 מיליארד דולר כשגורמים אחרים אמרו כי בשל הביקושים הגבוהים מכרו חלק מהמשתתפים בגיוס הקודם מניות שלהם במחירים גבוהים הרבה יותר ממחיר הגיוס הנוכחי.
SpaceX מקדמת היום שני פרויקטים גדולים שדורשים משאבים כלכליים אדירים. הפרויקט הראשון הוא פרויקט סטרלינק שאמור לקשר שורה של לווינים בחלל שיספקו אינטרנט מהיר לכל נקודה אפשרית על פני כדור הארץ. על פי ההערכות עלות הפרויקט השאפתני הזה עומד כיום על 10 מיליארד דולר.
עד כה חיברה SpaceX 100 לווינים קטנים לשירות והחל לשווק אותו בצורת בטא בארה"ב, קנדה ובריטניה. מדו"ח שהוגש לרשות התקשורת הפדרלית עולה כי עד כה נרשמו לשירותי הבטא של החברה 10,000 לקוחות שמשלמים 99 דולר מידי חודש תמורת השירות.
מאסק אמר כי הפרויקט עדיין דורש מזומניים בהיקף גדול אולם ברגע שהחברה תוכל להציג תחזית תזרים מזומנים יציבה וברת קיימא, SpaceX תנפיק את סטרלינק. הפרויקט השני של החברה שאפתני לא פחות הוא הפרויקט לבניית חללית. עד כה ניסתה החברה הצליחה להטיס שני אבות טיפוס של החללית בגובה נמוך יחסית אך בניסוי האחרון התפוצץ אחד מאבות הטיפוס של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה