השוק

פעמון אזהרה: התשואות של "האג"ח זבל" האמריקאיות ירדו מתחת ל-4%

התשואה הממוצעת על אגרות החוב המסוכנות ירדה ל-3.9% ומשקפת רמות סיכון גבוהות מאוד אליהן זולג שוק הכסף האמריקאי
ניצן כהן | 
ירידות בבורסה (צילום Pixabay)
המרדף הבלתי מתפשר אחרי תשואות גורם לעיוותים בשווקים הפיננסים. תשואות "האג"ח זבל" (Junk Bond) האמריקאיות ירדו לראשונה מאז ומעולם מתחת לרמת 4%, מה שמשקף רצון גדול של המשקיעים לסיכון שהצד השני שלו זה הסיכוי.
שוק אגרות החוב הוא אחד השווקים המשוכללים בעולם והוא משקף למעשה באופן טוב ביותר את רמות הסיכון של שוקי הכסף. כשתשואות האג"ח הממשלתי שליליות ותשואות החברות המדורגות בגירודים גבוהים אפסיות הרי שהמשקיעים בשוק מחפשים תשואות והם פונים לאגרות החוב המסוכנות שמכונות בעגת השוק "אג"ח זבל", אלה נסחרות בתשואות יחסית גבוהות, אבל תשואות אלה משקפות סיכון גדול, גדול מידי שחברות אלה לא ישלמו את החוב והכסף ירד לטימיון.
התשואות הנמוכות באגרות החוב המדורגות נמוך יוצרות תופעה נוספת והיא יכולה להיות מעודדת כשהיא גורמת לחברות בעלות דירוג נמוך לצאת לגיוס חוב בשוק, מה שעשוי לשפר את יכולתם להתמודד עם עסקיהן, לשפר אותם וכמובן להחזיר את הכסף למשקיעים עם הריבית הנקובה.
ניתן לראות את היקפי הגיוסים של החברות בדירוג נמוך שבשבוע שעבר גייסו 7 מיליארד דולר בוול סטריט כשבחודש ינואר גייס 52 מיליארד דולר, סכומים גבוהים שמשקפים בעיקר רעב לתשואות ולסיכון בשווקים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה