השוק

מכתב הפרידה של ג'ף בזוס מאמזון: "אל תתייאשו גם אם הרעיון נראה משוגע בהתחלה"

מייסד אמזון פרש מתפקיד המנכ"ל, ואחרי 27 שנה הוא גאה במסע של החברה: "אמזון הייתה רק רעיון ולא היה לה שם, כיום אנחנו מעסיקים 1.3 מיליון עובדים", לדבריו הכוח של החברה נעוץ בכוח ההמצאה שלה
מערכת ice | 
ג'ף בזוס, אמאזון (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ג'ף בזוס, ויקיפדיה/Joe Mabel)
מייסד אמזון פורש מתפקיד המנכ"ל ומעביר את השרביט לאנדי ג'סי, כך הודיעה החברה אתמול (שלישי) יחד עם פרסום הדו"חות הכספיים של הרבעון הרביעי. בזוס יעבור לתפקיד יו"ר ההנהלה ולדבריו "אני הולך להתמקד במוצרים חדשים וקידום יוזמות", והוסיף על המנכ"ל החדש: "אנדי ידוע היטב בחברה והיה באמזון כמעט כמוני. הוא יהיה מנהיג מצטיין ויש לי בו ביטחון מלא".
בזוס פירט במכתב ששלח לעובדי אמזון את הסיבה לעזיבתו והתחיל עם נוסטלגיה: "המסע הזה החל לפני 27 שנה, אמזון הייתה אז רק רעיון ולא היה לה שם. כיום, אנחנו מעסיקים 1.3 מיליון עובדים מוכשרים ומסורים שמשרתים מאות מיליוני לקוחות באחת החברות המצליחות ביותר בעולם".
לדברי יו"ר אמזון, הבסיס להצלחה נעוץ ב-"המצאה, היא שורש ההצלחה שלנו. עשינו דברים מטורפים יחד ואז הפכנו אותם לרגילים. היינו חלוצים בביקורות של לקוחות, בהמלצות אישיות, במשלוח מהיר, בתשתיות ענן ועוד עכשיו אנשים מפהקים להמצאות האלה, ופיהוק זו המחמאה הגדולה ביותר שממציא יכול לקבל". עוד הוסיף: "אני לא מכיר חברה עם רקורד של המצאות כמו באמזון".
בזוס הוסיף על שתי פעילויות חברתיות שהיו חשובות לאמזון: שכר מינימום של 15 דולר לשעה והתחייבות לשמירה על האקלים והסביבה: "בשני המקרים זה עבד וחברות גדולות הלכו בעקבותינו".
בחתימת דבריו הוא פנה לעובדי החברה שימשיכו בכישרונות ההמצאה והיזמות: "המשיכו להמציא ואל תתייאשו בהתחלה, גם אם הרעיון נראה משוגע. תזכרו תמיד לחשוב ושהסקרנות תהיה המצפן שלכם".
אז במה הוא יתמקד עכשיו? לדברי בזוס "להיות מנכ"ל אמזון זו אחריות עמוקה" וגם גוזל זמן לעסוק בדברים אחרים שהוא ירצה להתמקד בהם: כמו קרן Day 1 Fund לסיוע לילדים וצעירים, קרן נוספת שהקים לקידום איכות הסביבה והשמירה על כדור הארץ, חקר החלל דרך החברה שהוא מפתח, ועיתון וושינגטון פוסט שרכש כבר לפני 7 שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה