השוק

גוגל ניצחה את התחזיות: עלייה של 23% בהכנסות, המנייה זינקה

אלפאבית, חברת האם של גוגל, עם הכנסות של 57 מיליארד דולר וגידול של 43% ברווחים, במה שנראה כצמיחה מחודשת של פעילות הפרסום בגוגל שחטפה מכה במהלך תקופת הקורונה
מערכת ice | 
גוגל (צילום UNSPLASH)
אלאפבית פרסמה אתמול (שלישי) את הדו"חות הכספיים לרבעון הרביעי של שנת 2020 מהם עולה כי חברת האם של גוגל עם הכנסות של 56.9 מיליארד דולר ברבעון, עליה של 23% מהרבעון המקביל אז עמדו ההכנסות על 46.08 מיליארד דולר. יש לציין כי ענקית הטכנולוגיה אף ניפצה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 53.13 מיליארד דולר.
בסך כל שנת 2020 הכניסה החברה 182.53 מיליארד דולר, גידול של 13% משנת 2019. עוד עולה על פי הנתונים עולה כי אלפאבית זינקה ברווחים ברבעון ב-43% בסך של 15.23 מיליארד דולר. 
עיקר ההכנסות של אלפאבית, כצפוי, הגיעו משירותי חברת הבת גוגל: כך, מפעילות הענן הכניסה החברה 3.83 מיליארד דולר, והעיקר מפרסום כאשר ההכנסות ממודעות הגיעו ל-46.20 מיליארד דולר - עליה של 22% מהרבעון המקביל אז עמדו ההכנסות מפרסום בגוגל על 37.932 מיליארד דולר.
גם יוטיוב סיפקה עליה בהכנסות מפרסום ברבעון שעמדו על 6.89 מיליארד דולר - עליה של 46% מהרבעון המקביל בשנת 2019 אז עמדו ההכנסות על סך של 4.72 מיליארד דולר. על פי פיליפ שינדלר, סמנכ"ל הפעילות העסקית בגוגל, יוטיוב הראתה גם קפיצה בכמות הצופים כמו גם בזמן הצפייה, ולדבריו יוטיוב עוקפת את כל רשתות הטלוויזיה יחד בהגעה לצעירים בגילאי 18-49.
בסופו של דבר, עם גידול בהכנסות של 23% וניפוץ תחזיות האנליסטים, גוגל הראתה מגמת צמיחה ברבעון הרביעי וכי עסקי הפרסום של גוגל מתאוששים לאחר ההאטה ברבעון השני שהגיעה עם פרוץ נגיף הקורונה. לאחר פרסום הדו"ח קפצה מניית החברה ב-8%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה