השוק

התרסקות ענף המלונאות בישראל | משבירת שיאים לירידה דרמטית

עד כמה השפיעו משבר הקורונה על ענף המלונאות בישראל? על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, למרות ההתאוששות ההדרגתית בחודשי הקיץ, הנתונים מציגים כי שנת 2020 הציגה נתונים דרמטיים בירידה בתפוסה בבת המלון בארץ. הפתרונות אצל הממשלה
יהודה לוינגר |  1
מלונות פתאל ישרוטל דן (צילום רשתות חברתיות)
החלטות הממשלה לשני סגרים כלליים בחבי הארץ בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, הובילו לירידה חדה בתפוסת בתי המלון בישראל.
מגמת הירידה התאוששה לאחר פתיחת המשק עם תום הסגר הראשון, אך בעקבות הסגר השני המשיכה הירידה הדרמטית בתפוסת החדרים בבתי המלון בארץ.


משבירת שיאים לתפוסה אפסית
בתחילת השנה עוד היה נראה שהתפוסה במלונות באזורי התיירות בארץ ימשיכו לשבור שיאים עם עליה נוספת משנה שעברה. כך, בחודש ינואר סך התפיסה הממוצעת במלונות בארץ 56.1% - עלייה אל מול נתוני שנה שעברה בינואר 2019: 55.6%.
בחודש פברואר המשיכו המלונות להראות סימני יציבות אל מול נתוני השנה שעברה, אך עם התפרצות נגיף הקורונה בישראל בחודש מרץ נרשמה הירידה החדה ביותר. אם באותה תקופה בשנת 2019 נרשמה ברחבי הארץ 72% תפוסה בחדרים בבתי המלון, הרי שבמרץ השנה הוצעו נתונים בסף 22.3% בלבד.
בתקופת הסגר הראשון בחודשים אפריל-מאי פעילות המלונות הייתה אפסית, אך עם פתיחת המשק נרשמו עליות קלות והחל תהליך התאוששות ובאילת אפילו עברו בחודש אוגוסט את נתוני שנה שעברה והציגו 86.4% תפוסה אל מול 85.3% באוגוסט 19.
בבתי המלון באזורי התיירות: תל אביב, ירושלים, טבריה, ים המלח וחיפה עדיין נרשמו נתונים נמוכים אל מול השנה שעברה, אך הייתה מגמת עלייה. 
אבל הסגר השני בחגי תשרי מוטט מחדש את ענף המלונאות בישראל, יחד עם העובדה שהגבולות הבינלאומיים של ישראל עדיין נשארו סגורים יחסית, הביאו למצב שבו בחודש ספטמבר נרשמה כמחצית מהתפוסה בשנה הקודמת.
כזכור, משרד ראש הממשלה הפיץ אתמול (ראשון) תזכיר חוק לאפשרות להפעלת המלונות באילת וים המלח תחת מגבלות ואכיפה הדוקה. על פי המתווה שהוצע בקבינט הקורונה, אזורי המלונות באילת וים המלח יוגדרו "איי תיירות" ירוקים בתוך ישראל. בכך יוכלו המלונות לפעול תחת מגבלות משרד הבריאות.
בהחלטה נמסר כי זהו צעד למניעת קריסתם הכלכלית של אזורי התיירות באילת וים המלח שחלה ירידה משמעותית בפעילות שלהם. בנוסף, המתווה יאפשר "לתושבי ישראל מפלט בצורת נופש מהמציאות הקשה של המשבר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בתי המלון
    אני 10/2020/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כיף לשמוע !!!!! הרבה נחת אני רווה מהבשורה הזו . אני מקווה שתהיה פגיעה גם במנכל ובחשבים שלוקחים משכורות עתק על חשבון העובדים הזוטרים
    סגור