השוק

אל-על לראש הממשלה: "הסכמה לדרישות האוצר תוביל לפירוק החברה"

במכתב ששיגר המנכ"ל גונן אוסישקין לראש הממשלה בנימין נתניהו, כתב כי דרישות האוצר אינן אפשריות ליישום, יגרמו לקריסתה של החברה ויפגעו בביטחון הלאומי של ישראל. איך תשפיע קריסת החברה על הלקוחות? 
שרון טל | 
גונן אוסישקין, בנימין נתניהו (צילום מתוך עמודי הפייסבוק של בנימין נתניהו ואל על/Noam Herman)
הטלטלה בחברת אל-על: המנכ"ל גונן אוסישקין פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע דרישות משרד האוצר מאל-על לבצע התייעלות רוחבית הכוללת בין היתר - הזרמת הון של כ-100 מיליון שקלים מבעלי החברה, קיצוץ משמעותי בעובדים, פריסת חוב בהיקף של 150 מיליון דולר וקיצוץ של 50 מיליון דולר נוספים.
במכתב ששלח המנכ"ל לראש הממשלה כתב כי דרישות האוצר אינן ישימות ויובילו לקריסתה של החברה: "כל מטרת דרישות האוצר הינן לשלוח את החברה לפירוק", כתב והוסיף: "בקשות האוצר לשנות שוב ושוב את תוכנית ההתייעלות הפכו את המשימה לבלתי אפשרית. תוך מספר שבועות הועלה הרף מ-200 מיליון דולר לשנה ל-400 מיליון דולר בכל שנה. הסכמה לדרישות האוצר היא החלטה על פירוק החברה וסגירתה".
קראו עוד ב-iceבאל על מבקשים כי ראש הממשלה ינחה את משרד האוצר להסיר את המגבלות, ולתמוך בהן כפי שנעשה ברחבי העולם: "משרד האוצר מסרב לחבר את אל על למכונת ההנשמה כפי שעשו מרבית מדינות העולם. המלצות האוצר מייצרות מצג שווא של "הצלת אל על" כאשר בפועל מדובר בחתימה על תעודת הפטירה של אל על". נכתב.
עוד נכתב: "אל על הציגה תכנית התייעלות במסגרתה כולם נושאים בנטל. כראש הממשלה אתה נושא בנטל שחברת אל על תסיים את דרכה. המשמעות של פירוק אל על הן פגיעה בביטחון הלאומי ואובדן העצמאות התעופתית של מדינת ישראל, שתותיר את המדינה במצור אווירי".
קריסת אל-על תותיר בור של מיליארד שקל בכיסם של הצרכנים
המשמעות של קריסת אל-על היא לא רק אובדן פרנסתם של אלפי עובדים, אלא גם תוביל לפגיעה קשה בצרכנים, שרכשו מהחברה כרטיסי טיסה. כעולה מהמכתב, קריסת החברה תוביל לאובדן כספי ציבור: "אל על התחייבה בתוכנית העסקית להשיב ללקוחות את שווי כרטיסי הטיסה במלואם, בהיקף של למעלה ממיליארד שקל. אם אל על תגיע להליך פירוק הלקוחות יאבדו את כל כספם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה