השוק

אלפאבית פרסמה דוחות: 41 מיליארד דולר הכנסות ברבעון הראשון

החברה האם של גוגל הציגה רווח של 6.84 מיליארד דולר, עלייה מהתקופה המקבילה אך נמוך מהתחזיות. ההכנסות מפרסום צמחו, אולם בקצב נמוך עקב משבר הקורונה שהביא לעלייה בהוצאות. בחברה יחתכו בגיוסים
איתי פת-יה | 
גוגל (צילום ויקיפדיה)
אלפאבית, החברה האם של גוגל, עקפה את תחזיות האנליסטים בגזרת ההכנסות אך פספסה בשורת הרווח. בדוח הרבעוני שפרסמה, הציגה החברה הכנסות של 41.16 מיליארד דולר – 2% יותר מצפי השוק ל-40.33, ועלייה של 13% מהכנסה של 36.42 מיליארד דולר ברבעון המקביל.
הרווחים של אלפאבית הסתכמו הרבעון ב-6.84 מיליארד דולר (9.87 דולר למניה) – גידול של 2.7% לעומת רווח של 6.66 מיליארד דולר (9.5 דולר למניה) בתקופה המקבילה אשתקד. זאת, בזמן שתחזית האנליסטים הייתה לרווח של 10.7 דולר למניה.
ההכנסות מפרסום צמחו ב-10% ל-33.76 מיליארד דולר לעומת 30.59 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2019. מתוכן, ההכנסות מפרסום ביוטיוב היו אחראיות לנתח קטן של 4.04 מיליארד דולר, אולם צמיחתן הייתה מהירה יותר - 33.4%.
קראו עוד ב-ice
צמיחה משמעותית רשמה החברה בהכנסות משירותי הענן גוגל קלאוד. אלה הניבו הרבעון הכנסות של 2.78 מיליארד דולר, שהם 52% יותר מהכנסות של 1.83 מיליארד דולר מתחום זה בתקופה המקבילה. גם כאן פספסה אלפאבית את התחזיות שהציגו האנליסטים, שצפו הכנסות של 2.81 מיליארד מפעילות הענן.
ההכנסות של אלפאבית מפרסום אמנם צמחו, אולם בקצב נמוך יותר מאשר ברבעון הקודם, כשההאטה מיוחסת למשבר הקורונה. בעקבות השבתה של עסקים בעולם, ההגבלות על התנועה שמשאירות אנשים בבתיהם והאטת הצריכה בצל המשבר הכלכלי, חברות רבות מקצצות מצדן בהוצאות על פרסום.
במקביל להאטה זו, יש לציין כי הוצאותיה של אלפאבית עלו ב-12% לעומת אלה של הרבעון הראשון לפני שנה, והגיעו ל-33.2 מיליארד דולר. לאור זאת, מוקדם יותר החודש הודיעה החברה כי תחתוך בהוצאותיה ב-2020 ותצמצם את ההוצאה על גיוסים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה