השוק

טלטלה בענף הקמעונאות: רשת הסטוק משתלטת על הום סנטר של משפחת פישמן

מהלך רכישות אגרסיבי, עסקה חשאית שנחשפה ומו"מ שמתקדם במהירות – קבוצת הסטוק מתקרבת לרגע שבו תחזיק בידיה כוח חסר תקדים בשוק הקמעונאות, עם יעד ברור: להפוך לשחקן מרכזי גם בעולם העשה זאת בעצמך
מערכת ice | 
הסטוק (צילום יחצ)
דרמה שקטה אך משמעותית מתרחשת בזירת הקמעונאות הישראלית. קבוצת הסטוק, הרשת שממשיכה להתרחב בקצב מהיר תחת הנהגתו של עופר ברק, עושה צעד נוסף לעבר שליטה מלאה בהום סנטר - רשת העשה זאת בעצמך שבבעלות משפחתו של אליעזר פישמן ז"ל.
לפי הפרסום בממון של ידיעות אחרונות, אתמול נחתמה עסקה עקרונית מול בעל מניות מוסדי, שלפיה תרכוש הסטוק 22% נוספים ממניות הום סנטר. אם העסקה תיסגר, אחזקותיה יטפסו ל־35%. מדובר בהמשך ישיר למהלך שבוצע לאחרונה, במסגרתו רכשה הסטוק 13% מהמניות מידי ענת מניפז, בתו של פישמן. כעת מתנהלים מגעים לרכישה משלימה, שעשויה להוביל לאחזקה של מחצית מהרשת.
הסטוק, שנחשבת כיום לרשת השלישית בגודלה בענף מוצרי הצריכה, בונה בעשורים האחרונים קבוצה קמעונאית רחבה באמצעות רכישות אסטרטגיות. בעבר רכשה את רשתות הצעצועים טויס אר אס והפיראט האדום, וכעת היא מכוונת לשוק ה־DIY – מהלך שעשוי להפוך אותה לאחת הקבוצות הדומיננטיות בישראל בתחום.
הקשר עם משפחת פישמן איננו חדש: שיתוף הפעולה החל כאשר ברק רכש מאייל פישמן את רשתות הצעצועים. פישמן עצמו מנהל כיום את הום סנטר, שנולדה בשנת 1992 ביוזמת המשקיע לוי קושניר, ונרכשה בהמשך על ידי אליעזר פישמן. כיום מונה הרשת 37 סניפים בפריסה ארצית, המתמחים במוצרים לשיפור ותחזוקת הבית.
אם המהלך יושלם, צפויה הסטוק להעמיק את אחיזתה בשוק הקמעונאות המקומי ולהפוך לשחקן משפיע בענף שבו התחרות הולכת ומתחדדת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה