השוק

אחרי מתקפת המנע: הדולר יורד בשיעור חד; עליות בבורסה

המסחר בשוק המט"ח מתנהל כשהדולר יורד בשיעור חד של 1.2% בהמתנה לעסקה לשחרור החטופים עובר להסדרת גבול הצפון, סיום המלחמה העצימה בדרום עובר לשיקום; עליות בבורסה
ניצן כהן | 
דולר (צילום shutterstock)
הדולר נחלש היום בשיעור ניכר של 1.25% ונסחר ברמה של 3.657 שקל. האירו יורד ב-0.7% לרמה של 4 שקלים והליש"ט מאבד 0.6% ויורד לרמה של 4.8 שקל. עליות נרשמות בבורסה והחוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק עולים גם הם.
אם כן, לאווירה החיובית בשווקים אחראית מתקפת המנע של צה"ל אתמול מה שהביא לסיומו, ככל הנראה, את התגובה של החיזבאללה לחיסולו של פואד שוכר שבא בתגובה לרצח 12 הילדים במג'דל שאמס ובכל ככל הנראה הסתיימו הנקמות סביב האירוע של שוכר.
כך או אחרת בשוק ההון מאמינים כי סיומו של האירוע הזה, עם לחץ אמריקאי, יביא את נתניהו להסכים לעסקה שתשחרר את החטופים ומכאן לסיום הלחימה העצימה בדרום עובר להסדרה בצפון עד לתחילת השיקום.
מעבר לכך שהסיכון למלחמה אזורית עצימה ירד הרי שעד כה הדוחות הכספיים שפורסמו בתל אביב היו דוחות סבירים עד טובים מה שמעמיד את שוק ההון בנקודה בה הכל מבינים היטב שמעבר לתהליך השיקום יאפשר תחילתו של תהליך ריפוי של ישראל שבסופו תהיה כאן מדינה שונה ואולי אף בריאה יותר.
לאווירה החיובית בתל אביב גורמת גם האווירה החיובית הכוללת בשווקים הבינלאומיים לאחר שבסוף השבוע אמר ג'רום פאוול, יו"ר הפדרל ריזרב, בג'קסון הול כי ניתן להתחיל לדבר על הורדת ריבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה