השוק

בנק הפועלים: העלייה בפרמיית הסיכון של ישראל פוגעת השקל

ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה העסקית של בנק הפועלים מתייחס היום לעלייה בפערים בין תשואות האג"ח האמריקאי לתשואות של האג"ח הישראלי והוא מייחס את התרחבות הפערים האלה להתנהלות הפיסקלית של הממשלה
ניצן כהן | 
ויקטור בהר (צילום Magma Images, ענבל מרמרי)
ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים אומר היום כי פערי התשואות בין ישראל לארה"ב גדלו ל-1% והפערים ההולכים וגדלים האלה, נובעים בעיקר מההתנהלות התקציבית של הממשלה. בהר מנתח לראשונה גם את ההשפעה של הורדת הריבית הצפויה בארה"ב, על הריבית בישראל ועל השקל.
"פערי התשואות בין איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ישראל לאלו של ארה"ב התרחבו לאחוז שלם. בהינתן שפרמיות הסיכון בשווקים הגלובליים לא השתנו בשבוע החולף, פער זה מוסבר כנראה מחשש של המשקיעים מהמדיניות הפיסקאלית, וגרירת הרגליים של הממשלה בהצגת תקציב לשנת 2025.
"חברות דירוג האשראי בוחנות עתה בעיקר את המצב הביטחוני, אבל ללא תקציב שיאותת להם שיחס החוב תוצר לא ימשיך לגדול בשנים הקרובות, הסיכוי להפחתות דירוג נוספות גבוה.
"מה יקרה כשהריבית בארה"ב תהיה דומה לזו שבישראל. זה צפוי לקרות כנראה מוקדם מכפי שהערכנו, ויתכן שכבר בתחילת השנה הבאה. פאוול אישר בג'קסון הול שהריבית תחל לרדת כבר בספטמבר, והשווקים מגלמים הפחתת ריבית של כאחוז עד סוף השנה. בישראל הרבה תלוי במצב המלחמה, אבל הלחצים האינפלציוניים גבוהים, וקשה לראות את בנק ישראל לוקח סיכון ומפחית ריבית במצב הזה.
"שוויון בריביות לכאורה, אמור לפעול לחיזוק השקל, שלאורך כמעט עשור אופיין בריבית נמוכה מזו שבארה"ב. מול זה עומדת העלייה בפרמיית סיכון המדינה, שמקטינה את אטרקטיביות השקל" מסיים בהר את ההתייחסות שלו לאירועי השעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה