השוק

התחממות הגזרה הצפונית: הדולר התייצב ברמה גבוהה של יותר מ-3.7 שקל

ההתחממות של הימים האחרונים בגזרה הצפונית שולחת את הדולר להתחזקות משמעותית; הדולר חצה שוב את רמת ה-3.7 שקל; חשש מהורדת דירוג נוספת לישראל; ירידות בבורסה
ניצן כהן | 
בורסה (צילום shutterstock)
ההתחממות של הגזרה הצפונית ממשיכה לתת אותותיה בכלכלה הישראלית. היום התחזק הדולר בשיעורי ניכר ונסחר ברמה של 3.72 שקל, האירו נסחר ברמה של 4.13 שקל והפאונד הבריטי נסחר ברמה של 4.85 שקל. 
את אירועי הימים האחרונים צריך לנתח בקפידה אבל השורה התחתונה שלהם היא שהסיכונים של הכלכלה הישראלית עולים מדרגה ומכאן המשקיעים מצטיידים במזומנים ועדיף במטבעות זרים ומכאן אנחנו רואים את הירידות בבורסה וההתחזקות המשמעותית של המטבעות הזרים מול השקל.
אם כן, הברור מאליו קורה והוא שנתניהו מנסה לסכל את העסקה לשחרור החטופים ומכאן אנחנו רואים התחממות של הגזרה הצפונית מה שמקרב את ישראל למערכה עצימה בצפון. מעבר לכך הרי שאנחנו רואים תהליך של הידרדרות כלכלית שמקבלת ביטוי באזהרה של סיטי בנק למשקיעים לפיה ישראל נמצאת בנקודה בה היא קרובה מאוד לעוד הורדת דירוג אשראי.
באופן עקרוני אם אנחנו מסתכלים על הדברים באספקלריה כלכלית הרי שבימים האלה היו אמורים להיות הדיונים על תקציב המדינה לשנה הבאה בעיצומה מה שהיה משדר לעולם שישראל איבדה שליטה על גורלה הביטחוני אולם לפחות היא אוחזת בשליטה בגזרה הכלכלית אבל גם זה לא קורה וכאן נגיד בנק ישראל פנה אתמול במכתב חריג בחריפותו לנתניהו כדי שהאחרון יתחיל בדיונים מקצועיים על תקציב המדינה לשנה הקרובה.
כרגע לפחות וככל הידוע, נתניהו לא ענה לנגיד וזה מערער עוד יותר את הביטחון של המשקיעים בכלכלה הישראלית שסובלת בלאו הכי מחוסר ודאות שנוגעת למלחמה וממשיכה בהיעדר שליטה של הממשלה על הנעשה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה