השוק

כלל ביטוח שוברת שיא: תיק ההשקעות שלה זינק ל-350 מיליארד שקל

כלל ביטוח סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם עלייה משמעותית ברווחי פעילות הביטוח. מעבר לכך היא "בלעה" השנה את חברת כרטיסי האשראי MAX כשגם ההשקעה הזו נושאת פירות
ניצן כהן |  1
יורם נוה, מנכ״ל כלל ביטוח (צילום סיון פרג', וידאו הד)
כלל ביטוח פרסמה את הדוחות הכספיים למחצית הראשונה של השנה ואלה היו דוחות לא רעים בכלל, דוחות שמקדמים את החברה ל'גביע הקדוש' של המשקיעים - חלוקת הדיווידנדים. לפני שניכנס למספרים נזכיר כי המחצית הראשונה של השנה כוללים את ביצועי חברת כרטיסי האשראי MAX וחשוב יותר, החברה הצליחה לשפר מהותית את רווחי פעילות הליבה - הביטוח וזה כבר הופך לסיפור אחר לגמרי.
אם כן, מנתוני החברה עולה כי הרווח בחציון הראשון של שנת 2024 הסתכם בכ-320 מיליון שקל לאחר מס, לעומת רווח של כ-52 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד, עליה של פי 6, לעומת החציון אשתקד.
הרווח ברבעון השני של שנת 2024 הסתכם בכ-157 מיליון שקל לאחר מס, לעומת רווח של כ-154 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, זאת למרות שוק הון חלש, ואינפלציה גבוהה יחסית.
הרווח לפני מס ברבעון השני של שנת 2024 בגין תחומי הביטוח והחיסכון הסתכם לסך של כ-269 מיליון שקל, לעומת רווח של 107 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של פי 2.5. סך הרווח לפני מס, בגין מגזר כרטיסי אשראי, הסתכם ברבעון השני של 2024 בכ-113 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-99 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד.
סך ההון המיוחס לבעלי המניות של החברה בתום המחצית הראשונה של השנה עומד על 8.9 מיליארד שקל, לעומת כ-8.6 מיליארד שקל בסוף 2023, גידול של כ-4%. תוצאות הרבעון השני של 2024 משקפות תשואה על ההון במונחים שנתיים של כ-7.2%, בהשוואה לתשואה של כ-7.6% ברבעון אשתקד.
היקף הנכסים המנוהלים של הקבוצה הגיע בסוף החציון לשיא חדש ועומד על כ-350 מיליארד 305 מיליארד שקל, גידול של כ-4%, לעומת סך נכסים של כ-338 מיליארד שקל בסוף שנת 2023, וגידול של כ-7% אל מול הרבעון המקביל אשתקד, בו היקף הנכסים המנוהלים עמד על כ-328 מיליארד שקל.
יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח אמר: "קבוצת כלל מציגה רבעון נוסף של מימוש האסטרטגיה שלה, להפיכתה מחברת ביטוח מוטת עסקים היסטוריים לקבוצת החזקות פיננסית מגוונת עם שתי רגליים רווחיות ויציבות שנמצאות במגמת צמיחה וגידול ברווחיות. זהו רבעון שיא לקבוצה בהיבט הרווח התפעולי הן במגזר הביטוח והן במגזר האשראי, זאת על אף האתגרים המתמשכים כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל, תוצאות שוקי ההון ואינפלציה גבוהה יחסית.
"אנו שמחים ומברכים על השתלבותה של MAX בקבוצת כלל וניכר שהשילוב משיא ערך רב לכולם".
חיים סאמט, יו"ר כלל החזקות עסקי ביטוח: "תוצאות החציון והרבעון השני בעיצומה של המלחמה, מציגות צמיחה ניכרת, בכל תחומי פעילויות הליבה של קבוצת כלל ביטוח ופיננסים. הקבוצה ממשיכה לשפר את תוצאותיה, זאת למרות ההשפעות של עדכון נוסף בלוחות התמותה, תנודתיות שוקי ההון והמשך הלחימה.
"תוצאותיה העסקיות של חברת כרטיסי האשראי Max, שצורפה לקבוצת כלל לפני למעלה משנה, מעידות כי מהלך אסטרטגי חשוב זה, מוסיף משנה כח וחוסן פיננסי לקבוצה כולה.
בחודש שעבר, כלל ביטוח ופיננסים זכתה, זו שנה חמישית ברציפות, בדירוג מעלה ESG הגבוה ביותר - "פלטינה פלוס" ולראשונה בדירוג AAA, היחידה בענף הביטוח בציון גבוה זה, ומבין 6 החברות הציבוריות המובילות במשק כולו. זכיה זו מהווה ביטוי למחויבות שלנו, לשילוב היבטים חברתיים וסביבתיים כחלק מפעילותינו העסקית היומיומית.
"נמשיך לפעול בעולמות ה-ESG כחלק ממחויבותנו לאחריות חברתית וסביבתית, למען עתיד הדורות הבאים ופיתוח בר-קיימא".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שינהלו את המדינה במקום מה שיש לנו ואז יהיה טוב (ל"ת)
    אלקנה 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור