השוק

דו"ח חזק למגדל שוקי הון; שגיא שטיין: "אנחנו לא שאננים"

מגדל שוקי הון סיימה את הרבעון עם ביצועים כספיים לא רעים בכלל; שגיא שטיין, מנכ"ל בית ההשקעות אמר כי "חשוב לזכור שאנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת מאוד. עד כה השוק הפגין עוצמה יחסית, אך השפעות של החמרה משמעותית אפשריות"
ניצן כהן | 
שגיא שטיין (צילום פוטו פארג, פלאש 90, pixabay)
בית ההשקעות מגדל שוק הון סיים את הרבעון השני עם ביצועים חזקים שנובעים מהעניין ההולך וגובר בשוק ההון והמודעות של הציבור להשקעות בשוק ההון באמצעות בתי השקעות. בית ההשקעות סיים את המחצית הראשונה של השנה עם שיפור של כ-22% בהכנסותיה, שהגיעו לכ-152 מיליון שקל, ותמכו בזינוק של כ-56% ברווחיה לפני מס שהצטברו לכ-45 מיליון שקל.
גם בהשוואה רבעונית מציגה מגדל שוקי הון עלייה חדה בהכנסות, שהסתכמו בכ-78 מיליון שקל (שיפור של כ-23%) וברווח לפני מס שהגיע לכ-23 מיליון שקל (זינוק של כ-53% ).
העלייה בהכנסות וברווחיות נתמכה בין היתר מצמיחה בהיקף הנכסים המנוהלים של מגדל שוקי הון שצמח לכ-76 מיליארד שקל, גבוה בכ-31% מהיקף הנכסים שניהל בית ההשקעות בסיום המחצית המקבילה של 2023 (כ-58 מיליארד שקל) וגבוה בכ-12% מהיקף הנכסים שנוהלו על-ידו בסוף שנת 2023 (כ-68 מיליארד שקל).
שגיא שטיין, מנכ"ל מגדל שוקי הון ציין, כי "אנו מרוצים מאוד מהתוצאות הכספיות במחצית הראשונה של השנה, ועם זאת אנחנו לא שאננים. חשוב לזכור שאנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת מאוד. עד כה השוק הפגין עוצמה יחסית אך ההשפעות של החמרה משמעותית אפשרית במצב הביטחוני על שוק ההון הן מהירות מאוד והדבר עלול לבוא לידי ביטוי בתוצאות הכספיות תוך זמן קצר.
"גם בתקופה זאת אנו ממשיכים לעבוד במרץ על פיתוח מוצרים חדשים בכלל החברות. כאשר במוצרים האקטיביים אנו ממוקדמים כעת בזיהוי וניצול הזדמנויות בשווקים זאת תוך ניהול סיכונים מוקפד".
בהתייחסות למצב בשוקי ההון הגלובליים ובראשם למתרחש בארה"ב אומר שטיין, כי "שוקי המניות בעולם מונעים כיום בעיקר על-ידי שתי מגמות מרכזיות. האחת היא מהפכת הבינה המלאכותית (AI) והשנייה היא תחילת מגמה של הורדת הריבית בעולם".
שטיין מסביר, כי "מהפכת ה-AI משפיעה בעיקר על תמחור ענקיות הטכנולוגיה ועל חלק ניכר מחברות השבבים. מדובר בחברות שמשקלן במדדים העיקריים דוגמת P500&S ונאסד"ק גבוה והעליה החדה במניות אלו הן אלו שהביאו לביצועים הנאים שהציגו אותם מדדים בשנתיים האחרונות. מהפכת הבינה המלאכותית ותמחור המניות של החברות הקשורות להתפתחות המואצת שלה צפויה להמשיך ולהיות במרכז שיח המשקיעים ברבעונים הקרובים".
בעניין שיעורי הריבית בעולם מסביר שטיין, כי "מגמת ההאטה ברמות האינפלציה וברמות הצמיחה בכלכלות בעולם, ובראשן הכלכלה האמריקאית, מעלה את הציפיות להורדות ריבית. המגמה הזאת משפיעה בעיקר על ענפי הנדל"ן והפיננסים ועל מדדים המוטים למניות קטנות ובהם ראסל 2000 ו-P500&S במשקל שווה. סקטורים ומדדים אלה בדרך כלל צפויים לתפקד היטב בסביבה בה הריבית במגמת ירידה והכלכלה לא מראה סימנים של כניסה למיתון".
להערכת שטיין, "בעת הנוכחית, המצב המקרו כלכלי בארה"ב נראה בשליטה ומהפכת ה-AI ממשיכה בעצימות גבוהה, כך שהצפי לצמיחה ברווחיות החברות ב-2024 וב-2025 ממשיך להיות צפי בשיעורים דו-ספרתיים".
בקשר לשוק המקומי מוסיף שטיין, כי "בטווח הקצר הוא ימשיך להתאפיין בתנודתיות גבוהה בשל השפעת המצב הביטחוני. השוק כרגע נמצא במעין עמדת המתנה. כאשר כל החמרה במצב הביטחוני תוביל לירידות בבורסה בתל-אביב בשווקים וכל התקדמות במשא ומתן לעבר עסקה ורגיעה ביטחונית תוביל בשלב הראשון לעליות חדות ובשלב השני לחזרה למיתאם גבוה עם המגמה בשווקים בעולם".
שטיין מעריך, כי "בטווח הבינוני והארוך, בשוק המקומי קיימות הזדמנויות השקעה רבות, בדגש על אפיק המניות ואפיק האג"ח הממשלתי המגלמים כיום באופן המשמעותי ביותר את פרמיית הסיכון של ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה