השוק

אקסל סולושנס מקימה חברת בת - שתעסוק בשירותי AI: "מנוע צמיחה"

אקסל סולושנס גרופ מקימה חברה בת, אקסל אינטליג׳נס, שתעסוק במתן שירותי בינה מלאכותית לגופים ממשלתיים, בטחוניים וארגונים שונים. לדברי החברה, הסינרגיה עם יתר חברות הקבוצה תביא להתרחבות החברה לתחומי פעילות נוספים. המנכ"ל רונן שור: "הביקוש לשירותי AI בעליה משמעותית בימים אלו"
מערכת ice | 
יוניקורן-אילוסטרציה AI
חברת אקסל סולושנס גרופ בע"מ מודיעה כי חתמה על הסכם שעיקרו הקמת חברת בת חדשה, אקסל אינטליג'נס בע"מ, המוחזקת בשיעור של 60% על ידי החברה ובשיעור של 40% על ידי חברת אבולושן בינה בע"מ, אשר תעסוק במתן שירותי אשר תעסוק במתן שירותי AI (Artificial intelligence) לגופים ממשלתיים, בטחוניים וארגונים שונים.
נוסף לחתימה על הסכם המייסדים, ביום זה, חתמו המייסדים על הסכם לרכישת נכסים, בהתאם לו אינטליג'נס תרכוש מאבולושן נכסים וזכויות בתחום פעילותה של אבולושן בישראל, הסכם שירותי ניהול שיינתו על ידי מנהלי אבולושן לאינטליג'נס והסכם רישיון הפצה בלעדי בישראל למוצרי אבולושן על-ידי אינטליג'נס, כאשר בנוגע להפצה בחו"ל, לאינטליג'נס אין בלעדיות ונדרשת הסכמת אבולושן לצורך פעולות שונות במסגרת זו.  
בהתאם להסכם, החברה תשלם לאינטליג'נס סכום שאינו מהותי לחברה, שחלקו יושקע בהון וחלקו יינתן כהלוואת בעלים, עבור סך של 60% מהון המניות המונפק והנפרע של אינטליג'נס (בדילול מלא), כך שלאחר השלמת העברת התמורה החברה תחזיק ב-60% באינטליג'נס ואבולושן תחזיק בשיעור של 40% מהון המניות המונפק והנפרע של אינטליג'נס (בדילול מלא).
מנכ"ל החברה המיועד הינו ד"ר רונן טל בוצר וסמנכ״ל הטכנולוגיות המיועד הינו ד"ר לי בן עמי. השניים בעלי ניסיון של למעלה מעשרים שנה בתחום, יחד איתם, יעבדו מפתחים נוספים בעלי ניסיון בשירותים אלה. אינטליג'נס תפעל לשלב את המוצר בפעילותה העסקית של החברה, תשמור על שיתופי פעולה קיימים ותפעל לשווק את מוצריה בישראל ובחו"ל, כאשר בנוגע לחו"ל בכפוף להגבלות כמפורט מעלה. החברה רואה בהסכמים אלו כחלק מתוכניתה האסטרטגית להרחיב את פעילותה בתחומי הבינה המלאכותית.
לדברי מר רונן שור, מנכ"ל אקסל סולושנס גרופ: "אקסל מקימה חברת אינטגרציה שתיקרא אקסל אינטליג'נס ותעסוק במתן שירותי  במתן שירותי AI (Artificial intelligence). אינטליג׳נס תרכוש מחברת אבולושן זכויות מלאות לשיווק, הפצה, הטמעה ואינטגרציה של המוצר הקיים כיום בגופים: ממשלתיים, ביטחוניים וארגונים שונים. 
אבולושן נבחרה לאחרונה כVendor Tier-1  בדירוג ה-STKI, לצד שחקנים גלובלים דוגמת גוגל ואמזון. הדירוג מדגיש את העליונות הטכנולוגית של אבולושן בשוק הגלובלי ומחזק את החלטתנו לצאת לדרך המשותפת. הביקוש לשירותי AI בעליה משמעותית בימים אלו ולכן אנחנו מאמינים שפעילות זו תהפוך להיות מנוע צמיחה משמעותי לאקסל".
לדברי מר רונן טל-בוצר, מנכ"ל אבולושן בינה: "החברה המשותפת החדשה מביאה בשורה של ממש לשוק הישראלי, בזכות הסינרגיה בין מוטת הכנף העסקית הרחבה של אקסל לבין מוצר ה-AI-for-AI החדשני של אבולושן. מצאנו באקסל את מכפיל הכוח, שיאפשר לנו לתת ללקוחות ערך מוסף גבוה יותר לכל אורך שרשרת היישום של AI: מרמת המודלים הליבתיים, דרך שיתופי הפעולה שלנו עם גופי הדאטה וה-IT, ועד מערכות הפרודקשן ביישומי הקצה". 

אבולושן הוקמה במטרה לפתור את הקשיים השונים בתהליכי פיתוח פתרונות AI ועם תחילת מהפכת Generative AI מצאה דרך להתאים וללמד את הטכנולוגיה הזאת לייצר AI שמייצר AI ( ״AI-for-AI״). החברה הטמיעה בהצלחה את הטכנולוגיה שפיתחה בלמעלה מ-50 פרויקטים בישראל ובעולם. לאחרונה, אבולושן נבחרה כ-Vendor Tier-1  בדירוג ה-STKI, לצד שחקנים גלובלים דוגמת גוגל ואמזון.
ייעוד ההשקעה הינו לקניית זכויות ה-IP מאבולושן שבשליטת השותפים ומהווה פתרון AI מבוסס אלגוריתם גנטי מתקדם המשמש כפלטפורמה למערכת Generative AI שיוצרת בעצמה מערכות AI, כך שלמעשה עם ההשלמה לאינטליג'נס יהיו זכויות מלאות לשיווק, הפצה, הטמעה ואינטגרציה של המוצר.
החברה סבורה נכון למועד זה כי השירותים המוצעים על ידי אינטליג'נס, יהוו מנוע צמיחה אסטרטגי לחברה ויתרמו למגון הפתרונות שהחברה מציעה ללקוחותיה. החברה צופה שהסינרגיה עם יתר חברות הקבוצה תביא להתרחבות החברה לתחומי פעילות נוספים. לדעת החברה, הידע, הניסיון הניהולי והטכנולוגי של השותפים יתרמו לתוצאות החברה באופן מהותי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה