השוק

דרמה בבנק הפועלים: דלית רביב, מנהלת החטיבה הקמעונאית פורשת

דלית רביב פורשת מבנק הפועלים אחרי המינוי של ידין ענתבי למנכ"ל הבנק; הפרישה של רביב שמשמשת כמנהלת החטיבה הקמעונאית הייתה באוויר אחרי שהדירקטוריון החליט למנות את ידין ענתבי למנכ"ל הבנק
ניצן כהן |  8
דלית רביב (צילום רמי זרנגר, shutterstock)
דלית רביב פורשת מבנק הפועלים. רביב מכהנת כמנהלת החטיבה הקמעונאית בפועלים והיא הייתה אחת המתמודדות לתפקיד מנכ"ל הבנק אחרי הפרישה המפתיעה של המנכ"ל המוערך דב קוטלר.
הליך בחירת מנכ"ל שיחליף את קוטלר נוהל בדירקטוריון במקצועיות ובחשאיות רבה ולהוציא ספינים ששוחררו לאוויר בעיקר מטעם יועצי תקשורת שניסו לבחוש בהליך, הוא נוהל במקצועיות ובחשאיות מתבקשת מהליך מורכב ומשמעותי כזה.
אם כן, דירקטוריון הבנק בתהליך איתור ומינוי מנכ"ל חדש לבנק היה הליך מורכב כשראובן קרופיק, היו"ר בחר לסמן יעדים אסטרטגיים להתפתחות של הבנק ואז לשאוב לתוכו מועמדים שיכולים להעביר את הבנק לעידן הבא, בהתאם ליעדים האלה.
מאחר ודירקטוריון הבנק הבין היטב כי נושא הבנקאות המסורתית בבנק הפועלים בסך הכל מתפקד ועובר תהליכים מורכבים מאוד וארוכים מאוד לאחר עבות מטה רצינית שגובשה על בין היתר באמצעות שימוש בשירותי מקינזי, הרי שהתבקש למנות את ידין ענתבי או רם גב לתפקיד.
בדירקטוריון הבינו שרם גב צעיר מידי לנהל את הבנק והוא בהחלט יכול לשמש עתודה לניהול הבנק במעלה הדרך אבל בנקודת הזמן הזו, נכון יותר למנות את ידין ענתבי למנכ"ל הבנק. ענתבי גם הוא צעיר יחסית למי שמנהל את בנק הפועלים, אוחז בניסיון רב בבנק הפועלים. הוא נחשב לגורם בעל חזון שמכיר היטב את המערכת והיה שותף מלא לגיבוש התוכנית האסטרטגית של הבנק.
אז אם הבנק עובר עכשיו בתחומי הבנקאות הקלאסית תהליך שמוסכם על כולם, נשאלה השאלה מי יכול לקחת את הבנק לעולמות שוק ההון וההשקעות בדרך טובה יותר וכאן נפל הפור על ענתבי שהוביל את הפעילות הזו ואת הגיבוש שלה בשנים האחרונות תחת קוטלר ומכאן הבחירה בענתבי הייתה מתבקשת.
כך או אחרת, רביב לא השלימה עם הבחירה של דירקטוריון הבנק ולמרות שיכולה הייתה להמשיך לעבוד תחת ענתבי ובמקביל לגב, היא בחרה לפרוש מהבנק ומכאן באופן פרוזאי, נפתחת הדרך לענתבי לעצב את החטיבה הקמעונאית בצלמו ובדמותו.
המשנה למנכ"ל בנק הפועלים והממונה על החטיבה הקמעונאית, דלית רביב אמרה: "היום הוא יום מרגש עבורי בו אני מסיימת תקופה מאוד משמעותית בחיי ויוצאת לדרך חדשה. בנק הפועלים היה לי בית במשך 32 שנים בהם גדלתי והתפתחתי, הקמתי משפחה וגידלתי ילדים שגדלו יחד עם הבנק. אני משאירה אחרי חטיבה קמעונאית יציבה וחזקה עם מנהלים ועובדים מופלאים אשר ייקחו אותה קדימה גם בשנים הבאות. אני מאחלת הצלחה למנכ"ל הבנק ידין ענתבי, לדירקטוריון, להנהלה ולכל העובדים בהמשך הדרך".
מנכ"ל בנק הפועלים, ידין ענתבי: "אני מודה לדלית על תרומה משמעותית לבנק לאורך השנים, על מסירות גדולה במילוי מגוון תפקידים בכירים ועל הזדהות תמידית עם מטרות הארגון, ומאחל לה הצלחה רבה בהמשך דרכה".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    האם זאת כתבה מטעם חברת הייעוץ הכושלת בישראל מקינזי?
    נועה 08/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנכלים שימו לב זאת חסקה שמחסלת כל חברה שלה היא מייעצת בארץ
    סגור
  • 6.
    הכל בגלל בעלה הדביל של דלית
    אני 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שהוא השווה, ברשתות החברתיות, את המינוי של ידין ענתבי למינוי של משה קצב האנס לנשיא המדינה, הוא לא הותיר לה ברירה אלא להתפטר
    סגור
  • 5.
    כל העכברושים בורחים מהספינה הטובעת
    הטיטאניק המשקי טובע 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נכסים קפריסין-יוון-טקסס יאללה צונמי
    סגור
  • 4.
    כתבה מטעם
    יצחק 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל כך הרבה מלל כדי להציג את הבחירה באדם חסר כל נסיון בתחומים העסקיים של הבנק שמגיע בעיקר מהעולמות הפיננסים כאילו היא הייתה הבחירה היחידה הסבירה ולהציג את גלית כאילו לא היתה אמורה להיות לה בעיה להמשיך לעבוד תחתיו אבל היא בחרה ללכת? זה מראה שהכתבה היא כתבה מטעם. וחבל. ענתבי רחוק מלהיות כוכב או איש חזון. עוד איש כספים בינוני. וגם גלית לא בדיוק הקימה את בנק הפועלים במו ידיה. שיהיה לה בהצלחה בדרכה החדשה, שהמנכל החדש יצליח להבין סוף סוף את ההבדל בין עובדים עם דופק לבין מספרים בספרי חשבונאות ובכלל שהבנק הזה יתחיל להבין מה זה שירות ולא רק מה זה פרסומות. בנק קשה מאוד לעובדיו ועוד יותר קשה ללקוחותיו שמנוהל בידי אנשי כספים חסרי מעוף שרק מסתכלים על הכל מהחור של הגרוש כדי להביא עוד רווחים לבעלי המניות ובונוסים לעצמם
    סגור
  • דלית לא גלית, כדאי ללמוד לקרוא (ל"ת)
    דלית 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אל תדאגו . מי שעובד בבנק עשיר מאוד. (ל"ת)
    ... 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    "בשביל מה" ?
    החקלאי הגלילי 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אז גלית פ ו ר ש ת. לא ראשונה ולא אחרונה וחבל שלמען ריטינג אתם מיצרים מי מהלך שולי בכלכלה "דרמה".
    סגור
  • 1.
    דרמה?!
    יהושע 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ואהו איזו דרמה ממש מרתקת, את מי זה מעניין ?! האם זה ישפיע על הריבית דאקבל עבור הפלוס בחשבון?
    סגור