השוק

הבורסה בטוקיו מציגה: יום המסחר הגרוע ביותר ב-37 שנים

הבורסה בטוקיו צנחה ביותר מ-12% ורשמה את יום המסחר הגרוע ביותר ב-37 השנים האחרונות; מאז "יום שני השחור" של שנת 1987 לא נרשמו ירידות שערים מהסוג הזה בטוקיו
ניצן כהן |  1
וול סטריט (צילום shutterstock)
ירידות שערים חדות נרשמו הלילה בבורסות אסיה כשהובילה את הירידות הבורסה בטוקיו שצללה ביותר מ-12% ואגב כך מחקה את כל העליות שרשמה מתחילת השנה. למעשה לא ניתן למצוא תקדים לירידות שערים חדות מהסוג הזה אלא אם מרחיקים לכת עד לשנת 1987 אז רשמו המדדים בעולם ירידות של יותר מ-20% ביום אחד.
באופן עקרוני לא קרה בימים האחרונים משהו מיוחד, או לפחות משהו שלא ראינו כמותו בשנים האחרונות וזה אומר שעליות שערים של מספר שנים יצרו ניתוק, או סוג של ניתוק בין מחירי המניות לביצועים של החברות בואך הצמיחה הכלכלית של העולם.
עכשיו, אם אנחנו מצרפים לכל התהליך הזה של מחירים גבוהים, ריבית גבוהה והאטה כלכלית את המצב הביטחוני במזרח התיכון שקרוב מאוד לערער את היציבות בעולם, הרי שאנחנו מקבלים תיקון אלים.
אם נסתכל לרגע על נתוני המקרו הרי שברור לכל שריבית של 5.5% בארה"ב היא ריבית מצננת בארה"ב ומכאן היא מקרינה על כל העולם. בסוף השבוע פורסם דוח התעסוקה האמריקאי ובגדול הוא הצביע על קצב נמוך יחסית של תוספת משרות, מה שאומר שהריבית הגבוהה מחלחלת לאט, אבל מחלחלת לכלכלה הריאלית וזו בדיוק המטרה של ריבית גבוהה שנועדה לצנן את האינפלציה.
עכשיו אם הכל ברור אז מה קרה היום? כלום, אלא הפנמה של השפעות של האטה כלכלית על הביצועים של הפירמות ואם אנחנו מדברים על תהליך של לצנן את הכלכלה העולמית כדי לעקר את ההשפעות האינפלציוניות הרי שהנה אנחנו מקבלים את זה.
עכשיו צריך לזכור את הדברים הבאים:  המתיחות במזרח  התיכון מאיימת לצאת משליטה וזה לא טוב לאף אחד. לא לציר הרשע ולא למערב כשמה שהשתנה או לפחות מה שנחזה להיות שינוי במה שקורה, הוא הקושי של ארה"ב להפעיל את מוטת השליטה שלה על ישראל בימי נתניהו וזה לא דבר טוב לאף אחד וזה למעשה ה-Game Changer שאנחנו רואים היום.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יפן מתרסקת בגלל שאירן מאיימת
    סוחר בבורסה 08/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה הרי שקוף שביבי אשם
    סגור