השוק

בית ההשקעות מיטב: להקטין חשיפה למניות בארה"ב - יש לשוק לאן לרדת

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב מציע היום ללקוחות הבית להקטין חשיפה למניות בחו"ל, אפיק פופולרי מאוד בקרב הישראלים בתקופה האחרונה; זבז'ינסקי: "עד עכשיו השוק ירד ב-6% מהשיא ויש לו עוד לאן לרדת"
ניצן כהן | 
אלכס זבז'ינסקי (צילום רמי זרנגר)
אחד האפיקים הפופולריים ביותר בקרב המשקיעים הישראליים הוא אפיק המניות בחו"ל ובעיקר מניות הקשורות בדרך זו או אחרת למדד ה-S&P500. אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב ממליץ היום ללקוחות הבית, להקטין חשיפה למניות בארה"ב וזאת אחרי שורה של נתוני מקרו לא טובים של הכלכלה המקומית.
"שוק המניות כבר לא עובד לפי הנוסחה "כמה שיותר רע בכלכלה, יותר טוב למניות". לאחרונה הוא עבר לירידות למרות התגברות משמעותית בציפיות להורדת הריבית בארה"ב" כותב זבז'ינסקי בסקירה השבועית שלו.
"בעקבות עלייה בסיכון למיתון בחנו מה עשו המניות בתקופות של מיתון בעבר. בדקנו את הירידה המקסימלית של S&P500 (drawdown) מסביב לכל אחד מתקופות מיתון שהיו בארה"ב מתחילת שנות ה-60. מתברר שטווח הירידה המקסימלי של S&P500 נע בין 14% במיתון בשנת 1960 ועד לירידה של 57% במיתון שהתחיל ב-2007. בממוצע של כלל תקופות המניות ירדו ב-32% (תרשים 16). עד עתה ירד S&P500 מהשיא בכ-6% בלבד. לפיכך, יש לו עוד לאן לרדת.
"השורה התחתונה" הוא כותב "אנחנו ממשיכים להמליץ להקטין חשיפה למניות".
באשר לנתוני המקרו של הכלכלה הגדולה בעולם, כותב זבז'ינסקי כי "סדרה של נתונים חלשים בארה"ב בשבוע שעבר הגבירה חששות שהכלכלה נחלשת במהירות. את "המכה" האחרונה והחזקה ביותר נתנו נתוני שוק העבודה שלא מותירים ספק שהוא מתקרר ואף במהירות. עובדה זו באה לידי ביטוי כמעט בכל אינדיקאטור – עלייה בשיעור האבטלה ובתביעות דמי אבטלה, ירידה בתוספת המשרות, ירידה בקצב גידול השכר הממוצע ובאינדיקאטורים רבים נוספים.
"נקודת תורפה במצב הנוכחי שהחברות עוד לא ממש התחילו לפטר עובדים. לפי Challenger Job Cut, מספר המפוטרים בשלושת החודשים האחרונים היה דומה לממוצע של השנים 2010-2019. החברות עוד זוכרות כמה קשה היה לגייס עובדים רק לפני שנה. לכן, הן מעדיפות לפטר בשלב זה בעיקר עובדים זמניים, להוריד שעות לעובדים קבועים ולגייס פחות עובדים חדשים. דפוס זה יוצר עודפי עובדים לא נחוצים, מה שעלול להוביל לגל פיטורים בשלב מאוחר יותר.
"בהתבסס על הניסיון ההיסטורי, בסיכוי גבוה, המשק האמריקאי כבר נמצא במיתון או קרוב אליו. ב-9 מתוך 10 המיתונים שהיו בארה"ב מאז 1950 (לא כולל הקורונה ב-2020) עלייה של יותר מ-0.5% בשיעור האבטלה תוך 6 חודשים קרתה כשהמשק כבר היה במיתון. פעם אחת ב-1959 המיתון הגיע חצי שנה אחרי שהאבטלה עלתה ביותר מ-0.5%. רק פעם אחת במאי 1992 שיעור האבטלה עלה ב-0.6%, אך המשק האמריקאי לא נכנס למיתון.
"כלל חשוב בתחזיות אומר שלא צריכים להתווכח עם סטטיסטיקה מובהקת. לכן, המסקנה שלנו שבסיכוי גבוה המשק האמריקאי כבר נמצא במיתון או קרוב אליו. עצם הציפיות למיתון מגבירות סיכוי לכניסה אליו בגלל שינוי בהתנהגות הצרכנים והעסקים ובגלל הרעה בתנאים הפיננסיים" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה