השוק

אחרי אקזיט של 140 מיליון שקל: מייסד הסטארטאפ הישראלי בצעד דרמטי

אלירן טוויטו, מייסד אלירן סולאר שנמכרה לקבוצת תדיראן, חוזר לשוק הסולארי ולאו דווקא בחברה בבעלותו: טוויטו מונה לתפקיד סמנכ"ל השיווק והמכירות של חברת בליידריינג'ר
מערכת ice |  1
מסחר (צילום shutterstock)
אלירן טוויטו, מייסד אלירן סולאר שנמכרה לקבוצת תדיראן, חוזר לשוק הסולארי ולאו דווקא בחברה בבעלותו: טוויטו מונה לתפקיד סמנכ"ל השיווק והמכירות של חברת בליידריינג'ר, שלאחרונה ביצעה מספר מהלכים משמעותיים בדרך להפוך לאחת מחברות פתרונות הסולאר המובילות בתחומה.
טוויטו, שבאפריל האחרון חגג יום הולדת 40, יהיה שותף להתוויית אסטרטגיית השיווק והמכירות של החברה, ויתרום מניסיונו הרב בשוק הסולארי לצמיחתה. בליידריינג'ר (Bladeranger), שנסחרת בבורסה בתל אביב ופיתחה תוכנה לניטור ואנליזה של שדות סולאריים, ביצעה באחרונה מספר מהלכים אסטרטגיים מהותיים שצפויים למנף משמעותית את פוטנציאל הצמיחה שלה: בין העיקריים שבהם היה מיזוג סולאר דרון (Solar Drone).
סולאר דרון, שהוקמה בשנת 2021, פיתחה מטען ייעודי (מטע"ד) לרחפנים שמיועד לניקוי פאנלים סולאריים באזורים מורכבים. מהלך אחר היה השלמת הנפקה לציבור בהיקף כולל של 6.4 מיליון שקל בפרמיה מהותית על מחיר השוק, ובין לבין חתמה החברה על הסכם הפצה ושיתוף פעולה בלעדי עם חברת פרופלור דרונס (Propeller Drones) הישראלית לשיווק והפצה של המוצר של סולאר דרון.
פרופלור דרונס היא מחברות שירותי הרחפנים המובילות בישראל, הפועלת בפריסה ארצית ומספקת שירות למעל 200 חברות וארגונים מסקטורים ותחומי פעילות מגוונים כגון טכנולוגיה, נדל"ן, תשתיות, חקלאות, אנרגיה מתחדשת, אבטחה וביטחון. כמו כן, סיימה בליידריינג'ר בהצלחה תהליך של הוכחת היתכנות להטמעת אותו מוצר בתחנות הרכבות של חברת הרכבת הלאומית של גרמניה.
אלירן טוויטו מגיע לתפקיד לאחר שביצע אקזיט מהותי ומכר את החברה שהקים, אלירן סולאר (כעת נקראת "תדיראן סולאר") לקבוצת תדיראן כשזו החלה לבנות את פעילות האנרגיה המתחדשת שלה. בדצמבר 2020 מכר טוויטו 75% מהחברה תמורת 45.3 מיליון שקל, ולאחר כשנה וחצי - ובעקבות עמידת החברה הנרכשת באבני הדרך שהוצבו לה - רכשה תדיראן את יתרת המניות מטוויטו (25%), שהיה בעל המניות היחיד בחברה, תמורת 93.2 מיליון שקל, וכך האקזיט הכולל של טוויטו מהחברה עמד על 138.5 מיליון שקל. 
אלירן טוויטו (צילום: ישראל הדרי)
בסוף 2022, לאחר מכירת יתרת מניותיו, פרש טוויטו מתפקידו כמנכ"ל ודירקטור בתדיראן סולאר, אך המשיך להעניק שירותי ניהול לחברה במסגרת הסכם לקבלת שירותי ניהול שהחל בינואר 2021 למשך תקופה בת 3 שנים.
תדיראן סולאר, אותה הקים טוויטו בשנת 2009 - כשהיה רק בן 25 - מייבאת, מתכננת, מפיצה ומוכרת מוצרים להרכבת מערכות פוטו-וולטאיות (PV) בישראל. מערכות PV הן מערכות המאפשרות המרה ישירה של אנרגיית השמש לחשמל, וכך הן יוצרות חיסכון בצריכת אנרגיה - פתרון מאוד פופולרי בארצות חמות דוגמת ישראל. 
אלירן טוויטו ציין: "אני נרגש להתחיל פרק חדש בחיי בחברת בליידריינג'ר שבה אני רואה פוטנציאל צמיחה מהותי, וחדשנות טכנולוגית שנדרשת בשוק הפתרונות והשירותים לשוק הסולארי הגדל והמתפתח".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד בחור מוכשר (ל"ת)
    אאבב 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור