השוק

מהו AI פיננסי ואילו הזדמנויות ואתגרים הוא מביא להשקעות של המחר?

הבינה המלאכותית משנה את פני העולם הפיננסי כפי שאנו מכירים אותו. מהפכות טכנולוגיות בתחומים כמו בנקאות מקוונת, ניהול השקעות ומסחר אלגוריתמי יוצרות הזדמנויות חדשות להשקעה ומביאות אתגרים חדשים למערכת. במאמר זה נבחן כיצד AI פיננסי משפיע על השוק, מהם האתגרים העומדים בפניו ואיך הוא יכול לשנות את העתיד הפיננסי שלנו
דור אליגולא | 
דור אליגולא (צילום רמי זרנגר)
עקרון הסיכון-תשואה הוא מדד בסיסי של מימון: ככל שהסיכון נמוך יותר, שיעור התשואה הצפוי נמוך יותר. כאשר הבינה המלאכותית מתחילה להיות דומיננטית מאוד בהיבטים רבים של החיים, וביניהם פיננסים, מושג ההחזר סיכון מקבל משמעות חדשה.
מהי בינה מלאכותית פיננסית?
בינה מלאכותית פיננסית היא השימוש בטכנולוגיה מתקדמת כדי לשפר ולייעל תהליכים פיננסיים. AI פיננסי משלב יכולות עיבוד נתונים, למידת מכונה ואלגוריתמים חכמים כדי לנתח כמויות עצומות של נתונים פיננסיים, לבצע אוטומציה של משימות מורכבות, ולספק תובנות חכמות בזמן אמת. שימושי AI בתחום זה כוללים אוטומציה של עסקאות, שיפור שירות לקוחות, זיהוי הונאות, ניתוח חזוי, ניקוד אשראי, ניהול סיכונים ותאימות לרגולציה. AI פיננסי מאפשר למוסדות פיננסיים לקבל החלטות מושכלות ומהירות יותר, ובכך לשפר את היעילות והביצועים בשוק הפיננסי המורכב והתחרותי של היום.
השקעה בפני עצמה
עם יכולות מגוונות ומתקדמות, הבינה המלאכותית בתחום הפיננסי מצטיירת כהזדמנות יוצאת דופן. מניעי השוק כוללים שירותי בנקאות ובתי השקעות מקוונים, בהם AI תומך בעסקאות בנקאיות מרחוק, משפר את חווית הלקוח באמצעות שירות לקוחות אוטומטי ומאובטח, ואופטימיזציה של תהליכים. הפופולריות של פתרונות AI פיננסיים יצרה שוק מלא שחקנים חדשניים, המציעים הזדמנויות השקעה מגוונות עם פוטנציאל לרווח והפסד.
בניהול השקעות, AI מסוגל לנתח כמויות אדירות של נתונים בזמן אמת, מה שמאפשר לחברות פיננסיות להגיב במהירות לשינויים בשוק, לבצע עסקאות חכמות, לאזן תיקים ולמקסם תשואות. הודות לכך, שוק הבינה המלאכותית הפיננסית צפוי לצמוח בקצב שנתי של 17% בין השנים 2025 ל-2033, ולהגיע לשווי שוק של 70 מיליארד דולר.
האתגרים שבדרך
תעשיית הבינה המלאכותית הפיננסית מתמודדת עם אתגרים משמעותיים. אחד האתגרים המרכזיים הוא תאימות לתקנות: כל מוסד המספק המלצות קנייה או מכירה חייב לעמוד בסטנדרטים רגולטוריים מסוימים, ושירותי AI לא תמיד עומדים בדרישות אלה. נוסף לכך, בעיות עם מודלים ו-machine learning עלולות להוביל ל-"הזיות" של AI, כלומר, יצירת פלט שגוי או אבסורדי בעקבות חוסר הבנה של סתירות. גם איכות המידע חיונית לתפוקה איכותית, ו-AI תלוי בזרמי הנתונים שהמתכנתים שלו מגדירים. כאשר נתונים אלה פגומים או מוטים, התוצאות נפגעות בהתאם.
שוקי ההון הם תחום התמחות מכריע עבור AI פיננסי. בעבר, AI למסחר היה תחום שמור למוסדות גדולים ולצוותים טכניים מיוחדים, אך כיום דור חדש של פלטפורמות מסחר מביא את הטכנולוגיה הזו לידיהם של אנשי מקצוע פיננסיים ומשקיעים קמעונאיים. AI מאפשר ניתוח סנטימנט, מסחר אלגוריתמי, ניהול סיכונים, ייעוץ מותאם אישית ואופטימיזציה של תיקים. ניתוח סנטימנט משפר את הבנת השוק על ידי איסוף וניתוח נתונים מאקרו-כלכליים, סוגיות גיאופוליטיות וריביות.
המסחר האלגוריתמי מאפשר ניתוח מהיר של מערכי נתונים גדולים וזיהוי מגמות ודפוסים בשוק. ניהול הסיכונים משתפר באמצעות ניתוח משתנים כמו נתוני שוק ותנודתיות, והייעוץ מותאם אישית מאפשר למשתמשים לתקשר עם פלטפורמות מסחר בשפה פשוטה. בנוסף, AI עוזר למנהלי קרנות לייעל תיקים על ידי בחינת פיזור, סיכון, הכנסה וצמיחה, וזיהוי הזדמנויות להוספת מניות מסוימות לתיק ההשקעות.
שוק הון גלובלי אמיתי
יישומים לניתוח מניות מצוינים להבנת נתונים הקשורים למניות "פופולריות", אך כשזה מגיע למניות אחרות, יש עולם שלם שלא תמיד זוכה לתשומת הלב הראויה. לדוגמה, רק 20% מהמניות העולמיות מכוסות על ידי אנליסטים, ו-40% משווי שוק המניות העולמי נובעים ממניות שאינן בארה"ב. ישנם אנליסטים המאמינים שהשוק הבינלאומי הוא המקום הטוב ביותר למצוא מניות בעלות תשואה גבוהה ובמחיר נמוך.הבינה המלאכותית מאפשרת סוף סוף לבנקים, בורסות, חברות ייעוץ, פלטפורמות מסחר וחברות מדיה לקבל נקודות מבט חדשות ורחבות על השוק העולמי.
פלטפורמות ניתוח מבוססות AI מספקות לאנשי מקצוע בתחום ההשקעות את היכולת להסתכל על מגוון רחב יותר של מניות מגוונות מרחבי העולם, ובכך להרחיב את היקף ההשקעות שלהם ולמצוא הזדמנויות חדשות בשווקים גלובליים.
הבינה המלאכותית משנה את כללי המשחק בעולם הפיננסי. מייעול תהליכים בנקאיים ועד להשקעות חכמות במניות גלובליות, AI מציעה הזדמנויות חסרות תקדים אך גם מציבה אתגרים ייחודיים. על אף הקשיים בתאימות רגולטורית ואיכות המידע, השימוש ב-AI במגזר הפיננסי מתרחב ומציע יתרונות רבים. כדי להצליח בשוק המשתנה, חשוב למוסדות פיננסיים לאמץ את הטכנולוגיות המתקדמות הללו ולהתמודד עם האתגרים באופן מושכל. כך, נוכל להבטיח עתיד פיננסי חכם, מהיר ויעיל יותר.
דור אליגולא הוא שותף-מייסד וסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת Bridgewise אשר פיתחה פלטפורמה טכנולוגית המנגישה תובנות ומידע אודות מניות גלובליות בכל השפות
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה