השוק

"בלי שיפור במצב הגיאו-פוליטי, הריבית בישראל תישאר גבוהה"

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות IBI מעריך בתגובה לנתוני המדד ששיגר ללקוחות הבית, כי הריבית תיוותר גבוהה, כלומר ללא שינוי לפחות עד שנת 2025 או לחילופין שיהיה שינוי במצב הגיאו-פוליטי
ניצן כהן | 
רפי גוזלן (צילום פייסבוק/ IBI בית השקעות, shutterstock)
"האינפלציה בשנה הקרובה צפויה לנוע מעל לגבול העליון של היעד. ללא שיפור בפרמיית הסיכון צפויה יציבות ממושכת בריבית" כותב רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות IBI בתגובה שלו למדד המחירים לצרכן שפורסם לאחרונה.
"בשורה התחתונה, בניגוד לשני המדדים הקודמים, מדד יוני לא סיפק הפתעות משמעותיות ובעיקר הצביע על עלייה מסוימת בקצב עליית מחירי השכירות. להערכתנו האינפלציה בשנה הקרובה תעלה ב-3.2% בתמיכת עליית השכר המהירה, המדיניות הפיסקאלית המרחיבה, שיבושים בפעילות הסחר והעלאת המיסים העקיפים.
"מתחזית זו נגזר כי האינפלציה בשנה הקרובה צפויה לנוע מעל לגבול העליון של היעד לארוך כל השנה הקרובה, עם סטייה מתונה יחסית מהגבול העליון עד לסוף השנה, וסטייה משמעותית יותר בתחילת 2025 בהנחת העלאת המיסוי עקיף בתחילת השנה הבאה. 
"הערכות אלו  מובילות אותנו למסקנה כי ללא שיפור משמעותי במצב הגיאו-פוליטי וירידה בפרמיית הסיכון של המשק שיקרינו גם על המצב הפיסקאלי, וללא הפתעות משמעותיות כלפי מטה באינפלציה בהמשך השנה סביר לצפות ליציבות ממושכת בריבית ברמתה הנוכחית" מסיים גוזלן את ניתוח התפתחות מדד המחירים לצרכן של החודשים האחרונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה