השוק

מיליונים בסכנה: נורת' אמריקה אופורטיוניטי של מייק בן ארי התפרקה

"ברני מיידוף הישראלי" הורשע כבר בשנת 2023, אבל נראה כי שותפתו המשיכה לשווק את קרן האשראי יחד עם שותף חדש. באוקטובר הקרן נפלה באופן רשמי. משקיעים זועמים פנו לרשות לניירות ערך. ני"ע בתגובה: מזהירים את הציבור מפני השקעות לא מפוקחות
מערכת ice |  1
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מייק בן ארי הורשע בשנת 2023, ומאז מרצה עונש מאסר. בן ארי מוכר בתור ה"ברני מיידוף הישראלי" בגלל הונאת משקיעים עליה היה אחראי. אחת מהקרנות אותן שיווק היא קרן "נורת' אמריקה אופרטונטי". את הקרן שיווק עם יחד עם בוניטה רייך, שהמשיכה את הפעילות גם אחרי מעצרו של בן ארי. 
על-פי דיווח כלכליסט רייך גייסה לקרן 30 עד 50 מיליון שקלים יחד עם אלדד פרי. במרץ של שנת 2023 הודיעה הקרן כי למשקיעים לא תהיה אפשרות למשוך ממנה את כספם. הקרן פועלת מאיי קיימן. מומחים מעריכים כרגע כי הכסף שהושקע לא יחזור אל המשקיעים. באוקטובר 2023 נכנסה הקרן להליך פירוק רשמי. 
משקיעים שנפגעו מפעילות הקרן פנו לרשות לניירות ערך בטענה כי הקרן גייסה כסף ללא תשקיף ממשקיעים לא כשירים. עוד נטען כי המצב הרעוע של הקרן היה ידוע למי ששיווק אותה כבר בשנת 2021. למרות זאת, לדבריהם, המשווקים לא חשפו את המצב למשקיעים ולמשקיעים פוטנציאלים. 
מבוניטה רייך נמסר בתגובה לחשיפת כלכליסט: "קרן נורת' אמריקה אופורטיוניטי נקלעה לקשיים ונכנסה לפירוק בחודש אוקטובר האחרון, וזאת באמצעות חברת קרול, שמטפלת בנכסיה מסביב לעולם. אכן עבדתי עם בן ארי בעבר". בנוגע לבדיקת רשות ני"ע מסרה רייך כי אין לה מידע נוסף על כך.
מהרשות לניירות ערך נמסר בתגובה לדיווח בכלכליסט: "הרשות אינה נוהגת להתייחס לנושאי אכיפה. ככל שיש למשקיעים מידע לגבי הפרת הדין הם מתבקשים לפנות לרשות. אנו חוזרים ומזהירים את הציבור מפני ביצוע השקעות לא מפוקחות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משקיעים.... מושג ערטילאי
    אזרח 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחשפו מי מהמוסדיים לקחו לנו את הפנסיות וקרנות ההשתלמות לחלומות באספמייה
    סגור