השוק

ג'פריז למשקיעים הזרים: היתר היצוא החדש לניומד - חדשות טובות

ג'פריז בסקירה חיובית על ניומד אנרג'י מציג למשקיעים הזרים את היתר היצוא החדש שקיבלה השותפות שתוכל כעת להכפיל את היקף יצוא הגז מישראל, הסיפור לא שלם כי השותפות רק בתחילת התהליך, אבל בבנק ההשקעות ג'פריז אופטימיים
ניצן כהן |  1
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy (צילום דלק קידוחים)
שבועיים אחרי שניומד קיבלה היתר מהמדינה להגדיל את היקפי היצוא מלוויתן יוצא ג'פריז בעדכון למשקיעים. משמעות העדכון היא להעיר את תשומת הלב של המשקיעים הזרים למקומות שיש בהם עניין ולהערכת ג'פריז זה המצב כרגע ומכאן החשיבות של עדכון המשקיעים.
אם כן, לפני שבועיים קיבלה ניומד אנרג'י שבשליטת קבוצת דלק, אישור להגדיל את יצוא הגז מלוויתן והאישור הזה הוא לא פחות מדרמה למשקיעים. ג'פריז מתמחה בבנקאות השקעות למשקיעים זרים ובשנים האחרונות הוא הגדיל משמעותית את הפעילות בישראל וזה דבר חשוב, כי זה מנגיש טוב יותר את הכלכלה הישראלית ושוק ההון כאן למשקיעים זרים.
נכון להיום לוויתן מפיק 12 BCM בשנה. היתרי היצוא מאפשרים ללוויתן לייצא 107 BCM לשנה והאישור העקרוני שנתן משרד האנרגיה היה להגדיל את היצוא ב-118 BCM, כלומר ניומד יותר מתכפיל את היקפי הגז שהיא מייצאת וזה חדשות טובות לשותפות במאגר.
באופן עקרוני המצב בשוק האנרגיה הוא כזה שהמחירים שמקבלים עבור יצוא גז גבוהים ממחירי המכירה בישראל ולכן מאגרים כמו לווייתן מעוניינים לייצא כמה שיותר גז. באופן עקרוני מאגר תמר מיועד לישראל ואילו מאגר לוויתן מגבה את תמר ומייצא חלק מהגז. וזה בקליפת אגוז מסביר היטב מדוע ג'פריז מרימים דגל למשקיעים.
כך או אחרת, הסיפור אינו שלם מאחר והוא דורש הקמה של צינור שלישי מישראל למצרים (והסיטואציה הגיאו-פוליטית במזרח התיכון מוכרת לכולם) ובמקביל לקבל את הסכמת השותפות במאגר להשקעה של 500 מיליון דולר וזה סכום לא קטן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רציו
    הכריש 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחיר זול אם תהיה הפסקת אש תקפוץ כי כנראה שגם עסקת ניו מד עם דובאי תחזור במחיר יותר טוב לאור הגדלת היצוא
    סגור