השוק

הממשלה משכה 1.2 מיליארד דולר מיתרות המט"ח של המדינה

מנתוני בנק ישראל עולה כי בחודש יוני משכה המדינה 1.2 מיליארד דולר מיתרות המט"ח; בנק ישראל מנגד הרוויח מהשקעות יתרות המט"ח וזה קיזז את המשיכה המשמעותית של המדינה
ניצן כהן |  1
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
הממשלה משכה בחודש יוני מיתרות המט"ח של ישראל 1.2 מיליארד דולר. מדובר בסכום לא מבוטל. יחד עם זאת, יתרות המט"ח של ישראל ירדו אך במעט וזאת בשל רווחים שהשיג בנק ישראל מהשקעות.
אם כן מנתוני בנק ישראל עולה כי בחודש בסוף חודש יוני עמדו יתרות המט"ח של ישראל על כ-210.3 מיליארד דולר לעומת 210.5 מיליארד דולר בסוף חודש מאי. בבנק ישראל מסבירים את ההתפתחות ביתרות המט"ח כך:
"קיטון בסך של 232 מיליוני דולרים לעומת סוף החודש הקודם. רמת היתרות ביחס לתוצר המקומי הגולמי עמדה על 41.3%. הקיטון מוסבר בעיקר על ידי פעולות הממשלה במט"ח בסך של כ- 1.9 מיליארד דולר (מתוכם סך של כ-340 מיליוני דולר בגין משיכת מט"ח של הממשלה לחשבון הקרן לאזרחי ישראל). קיטון זה קוזז בחלקו על ידי שערוך יתרות מטבע חוץ בסך של כ- 949 מיליוני דולרים".
נזכיר כי ניהול יתרות המט"ח של ישראל מתבצע בבנק ישראל והרמה הגבוהה שלו, רמה שהתחילה לעלות בתקופת סטנלי פישר כנגיד, נשמרת עד היום והיא אחת מנקודות החוזקה של ישראל בתקופת המלחמה. יתרות מט"ח גבוהות מאפשרות לממשלה להתנהל בחו"ל בצורה סבירה למרות על חוסר הוודאות בישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד פרק ב"איך להרוס מדינה ב-8 חודשים".... (ל"ת)
    פילי 07/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור