השוק

השקעתם בקרנות נאמנות? זה הסכום הדמיוני שהרווחתם בחצי שנה

מנתונים שנאספו ועובדו על ידי מיטב עולה כי במחצית הראשונה של השנה הרוויח מי שהשקיע בקרנות נאמנות סכום דמיוני של כמעט 25 מיליארד שקל; תעשיית קרנות הנאמנות מנהלת כיום כמעט 520 מיליארד שקל
ניצן כהן | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
העליות בשווקים במחצית הראשונה של השנה הניבו רווחים לא קטנים למשקיעים. אחת הדרכים הפופולריות עבור הציבור הרח (אבל לא רק) להיחשף לשווקים, זה באמצעות תעשיית קרנות, תעשייה שנמצאת באחת התקופות הטובות ביותר שלה.
מנתונים שנאספו ועובדו על ידי בית ההשקעות מיטב עולה כי תעשיית הקרנות צמחה מ-456.1 מיליארד שקל לכ-518.8 מיליארד שקל, עלייה של כ-13.7%. התשואה החיובית תרמה עליית ערך של כ-24.8 מיליארד שקל וכניסת הכספים הסתכמה בכ-37.9 מיליארד שקל, מה שהביא לצמיחה כוללת של כ-62.7 מיליארד שקל בנכסי התעשייה.
הקרנות הכספיות ממשיכות להוביל בגיוסים כשגייסו מתחילת השנה סכום גבוה  של כ-19.4 מיליארד שקל, והמשיכו את רצף הגיוסים המרשים שהחל עוד בשנת 2022 – עם גיוס כולל של כ- 105.5 מיליארד שקל בשנתיים וחצי האחרונות.
הקרנות הפסיביות אשר בשנה שעברה חלפו לראשונה על פני הקרנות האקטיביות המסורתיות בהיקף הנכסים המנוהל, ממשיכות בקצב גיוסים גבוה כאשר גייסו במחצית הראשונה של 2024 סכום של 14.1 מיליארד שקל שנחלק בין הקרנות המחקות עם גיוס של כ-7.4 מיליארד שקל וקרנות הסל עם גיוס של כ-6.7 מיליארד שקל.

בקרנות המחקות ובקרנות הסל הגיוס הגבוה ביותר נרשם בקטגוריה מניות בחו''ל (כ- 4.3 מיליארד שקל וכ- 8.6 מיליארד שקל בהתאמה). הקרנות האקטיביות המסורתיות חזרו לגיוסים קלים בחצי השנה הראשונה של 2024 עם סכום של כ- 4.4  מיליארד שקל, לאחר שנתיים רצופות של יציאת כספים מסיבית, שהגיעה  במצטבר לסכום של 52.4 מיליארד שקל.
הקטגוריה המגייסת ביותר בקרנות האקטיביות המסורתיות בחצי הראשון של 2024 היא קטגוריית אג''ח בחו''ל אשר גייסה סכום של כ-2.1 מיליארד שקל, והקטגוריה הפודה ביותר היא אג''ח בארץ - מדינה עם פדיון כולל של כ- 0.8 מיליארד שקל. סה"כ בחודש יוני התעשייה גייסה, כ-3.8 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה