השוק

בנק ישראל ורשות ני"ע בלמו את ההנפקה של נאווי; תחזיר כסף למשקיעים

נאווי נערכה לגייס יותר מ-100 מיליון שקל בנע"מים; בנק ישראל ורשות ני"ע בלמו את ההנפקה לאחר שכבר הוזרמו לה ביקושים; החברה תחזיר את הכסף למשקיעים ולטענתה תפעל לחזור ולגייס את הכסף באמצעות נע"מים
ניצן כהן | 
דני חחיאשווילי (צילום דוברות בנק ישראל, Magma Images)
בנק ישראל בלם את הנפקת נאווי. נאווי גייס בימים האחרונים כ-100 מיליון שקל באמצעות הנפקת נע"מים. הפיקוח על הבנקים בפעילות אגרסיבית למדיי בלם את ההנפקה תוך פניה לרשות לניירות ערך בטענה כי נאווי אינו עומד בתנאי רשיון בנקאי ומכאן אינו יכול לגייס נע"מים.
ל-ice נודע כי נאווי ביקשה לגייס 125 מיליון שקל באמצעות הנפקת נע"מים אולם הגיעו ביקושים של 102 מיליון שקל. החברה הודיעה למשקיעים שלאור המחלוקת מול בנק ישראל ורשות ניירות ערך היא תחזיר את הכסף למשקיעים.
בנאווי לא מוותרים ובכננתם למצות את ההליכים (כך לטענתם) מול הרשויות, קרי הפיקוח על הבנקים ולשוב ולגייס כסף באמצעות נע"מים.
נציין כי נאווי עוסקת בתחום ההלוואות והאשראי לטווחים קצרים. החברה למעשה סולקת כסף כנגד ממסרים או נותנת אשראי טווח קצר ומגייסת נגדו כסף בשוק. בין נאווי לבנק ישראל יש מחלוקת של שנים שכן בנק ישראל טוען כי חברה בסדר גודל של נאווי צריכה כבר רישיון בנק ואילו החברה טענה לאורך השנים כי אינה צריכה כזה שכן היא אינה בנק.
באופן עקרוני וכשלוקחים בחשבון את הריבית הגבוהה והתחזיות שהיא תרד במעלה הדרך, הרי שהתמריץ לחברות מסוגה של נאווי הוא לגייס כסף בני"ע לטווח קצר (בריבית הגבוהה של היום) ולאחר מיכן, וכשהריבית תרד, לקבע ריביות נמוכות יותר בני"ע לטווחים בינוניים. וזה מה שקרה כאן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה