השוק

בנק דיסקונט מזהיר מפני המשך העלייה במחירי השכירות

בסקירה השבועית שמפיץ בנק דיסקונט ללקוחות, כותבת הכלכלנית הראשית של הבנק כי ההתנהלות התקציבית של הממשלה לא תומכת גם בהורדת ריבית אחת; בדיסקונט מזהירים מפני האצה במחירי השכירות
ניצן כהן |  2
נירה שמיר (צילום רמי זרניגר, Magma Images, shutterstock)
נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט מזהירה היום משני דברים: בראש ובראשונה היא מזהירה מהמשך הריבית הגבוהה שכן ההתנהלות הפיסקאלית אינה מאפשרת הורדת ריבית ולו פעם אחת. האזהרה הזניה של שמיר היא מפני האצה במחירי השכירות וזה עלול להכביד עד מאוד על משקי הבית.
"בחודשים האחרונים חל גידול שולי בהיקף המועסקים במשק, במקביל לעליה מתונה במספר המשרות הפנויות. בענף שירותי הייטק היקף המשרות הפנויות נמוך מרמתן ערב המלחמה" כותבת שמיר ללקוחות הבנק.
"היקף התחלות, גמר בניה והיתרי הבניה, נמוך בממוצע בכ-10% בהשוואה לערב המלחמה. ההאטה בפעילות הענף יש בה בכדי להחריף את המחסור בדירות, ובכך להשליך על עליית מחירים נוספת והאצה בעליית מחירי השכירות.כיוון לעתיד: השוק מגלם הורדת ריבית אחת עד סוף השנה. עם זאת, להערכתנו, האינפלציה הצפויה, ההתנהלות הפיסקאלית ופרמיית הסיכון של מדינת ישראל, לא יתמכו בהורדת ריבית השנה" היא ממשיכה.
באשר לכלכלה האמריקאית, היא כותבת, כי "ציפיות הריבית בארה"ב נותרו יציבות במהלך השבוע, השווקים צופים שתי הפחתת ריבית עד סוף השנה, ומגלמים הסתברות של 61% להפחתת ריבית בספטמבר, וריבית של 4.85% בסוף השנה. במקביל, נרשמה עליה מינורית בתשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי בשיעור של כ-3 נ"ב לכל אורכו של העקום, שנתמכה בעליה מתונה בציפיות האינפלציה, תיקון חלקי לירידה בציפיות האינפלציה מאז פרסום נתוני האינפלציה למאי, שהפתיעו מטה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בישראל אין מחסור בדירות למגורים, יש מחסור בדירות להשקעה
    גוצ'ה 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מספיק רצף ארועים קטן בכדי להגיע לשלב הריצה לבנק, אנשים יבינו שכדאי לממש את הנכס לפני שערכו נופל. בשלב זה המערכת מנשימה את ענף הנדל"ן ע"י מבצעי 10/90 למינהם ומשלמם את המשכנתאות של המפונים מדרום וצפון.
    סגור
  • 1.
    בנקים מזרכזיים גרמו לריבית נמוכה אשר גרמה למחירים כאלה (ל"ת)
    ששון 06/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור