השוק

פרמיית הסיכון זוחלת: הדולר חוצה את רמת ה-3.74 שקל

ההתחממות "הזוחלת" בגזרה הצפונית כמו גם המשבר שיוצר נתניהו מול הממשל האמריקאי מביאים את פרמיית הסיכון של ישראל לזחול שוב לרמות הסיכון הגבוהות, הדולר חוצה הבוקר את רמת ה-3.74 שקל והאירו חוזר להיסחר מעל ה-4 שקלים
ניצן כהן | 
דולר (צילום shutterstock, flickr/ Dan Nelson)
באופן עקרוני למדנו בשנה האחרונה שמנעד הטווחים בו נסחר הדולר נע בין 3.4 שקל ('הנורמלי החדש' שכולל הפיכה משפטית) לבין 4 שקלים (פשיטה משולחת רסן של מחבלי החמאס על יישובי הדרום) כשבאמצע כל מספר זוכה, בהתאם לכותרות החדשותיות.
בשוק ההון מצב הרוח אינו כשורה, ברור לכל כי החזית הצפונית עלולה להתפרץ בכל רגע וברור לכל כי נתניהו אינו שולט במערכה ומכאן שהיא יכולה לברוח או לצאת משליטה בכל נקודת זמן ומכאן נקבע כיוון המסחר בשווקים.
בימים האחרונים שוק המניות מאבד גובה בין אם בגלל תימחורים גבוהים, בין אם בגלל תקנון של מחירים מול סיכונים מול רווחיות וכן הלאה. כשכל זה מצטרף לחוסר הוודאות הביטחוני הרי שאנחנו מגלים מסחר שהוא תנודתי למדיי. אז אם הכיוון הכללי כרגע הוא של לחץ שלילי על השווקים בשל התימחורים הגבוהים בשוק האמריקאי, הרי שהיינו מצפים להיחלשות של הדולר. אבל ראיון שנתן אתמול נתניהו באחד מכלי התקשורת המזוהים איתו גורם לחוסר נחת בחדרי העסקאות.
אם כן, כשאנחנו מסתכלים על תשואות האג"ח האמריקאי הרי שאנחנו רואים ירידה של התשואות שכרגע נמצאות סביב רמת ה-4.2% וזו רמה נמוכה ביחס לרמה הגבוהה שנרשמה השנה (5%) אבל עדיין מדובר בתשואה גבוהה שאם מסתכלים על הסיכון בישראל, הרי שהיא בהחלט חוף מבטחים מעניין כרגע.
בחדרי העסקאות אומרים שכרגע המשקיעים נמצאים בעמדת המתנה אבל הזליגה היא שוב של שקלים לכיוון הדולר ומכאן לאתר הזדמנויות בשוק האג"ח הקונצרני בארה"ב, אג"ח שיכול להניב תשואה דולרית גם של 7% וזה מעניין את  המוסדיים המקומיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה