השוק

"הסיטואציה בישראל היא לא תמידית - זה יוצר הזדמנויות"

"הסיטואציה הנוכחית היא לא המצב התמידי בישראל, והדבר יוצר הזדמנות בשוק ההון המקומי, אחרי ביצועי החסר שהוא הציג בשנה האחרונה" – כך העריך ליאב ברזילי, מנהל ההשקעות הראשי במגדל ניהול תיקי השקעות
ניצן כהן | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
"הסיטואציה הנוכחית היא לא המצב התמידי בישראל, והדבר יוצר הזדמנות בשוק ההון המקומי, אחרי ביצועי החסר שהוא הציג בשנה האחרונה" – כך העריך ליאב ברזילי, מנהל ההשקעות הראשי במגדל ניהול תיקי השקעות, במסגרת כנס לקוחות שקיים בית ההשקעות.
ברזילי הוסיף, כי "להערכתנו, בשוק ההון הישראלי יש מקומות אטרקטיביים להיות בהם היום. ניתן להניח שכשהמלחמה תסתיים הבורסה בישראל תציג ביצועי יתר, אבל גם בסיטואציה הנוכחית אנחנו מזהים בישראל הזדמנויות השקעה". ברזילי הזכיר כי ב-2022 שהייתה שנה שלילית בשווקים, הבורסה המקומית ירדה פחות מהבורסות בארה"ב וב-2021 הבורסה בתל-אביב עלתה יותר מהעליות שנרשמו בשוק האמריקאי.
בין הסקטורים בהם מזהה ברזילי פוטנציאל נוכח אתגרי המלחמה, ובהם שיקום יישובי העוטף והצפון והתשתיות שנהרסו בהם הוא הזכיר את חברות התשתיות והנדל"ן – שיבצעו את עבודות השיקום, והבנקים, שיסייעו במימון העבודות. 
בעניין הבנקים הוסיף ברזילי, כי "מפרוץ המלחמה בישראל משקיעים זרים מכרו מניות בנקים בתל-אביב – אחת ההחזקות המרכזיות של משקיעים זרים בבורסה המקומית, בזכות נזילות גבוהה יחסית של אותן מניות. בתקופה זו, מדד הבנקים נשחק קלות, לעומת עלייה של כ-8% שמציג ת"א 35".
לדבריו, נוכח כך "נוצרה סיטואציה בה מניות הבנקים הציגו ביצועי חסר ביחס למדדי הדגל בבורסה, וגם ביחס לעולם. אולם, כשבוחנים את שווי המניות ביחס לשווי ההיסטורי שלהם, ורואים את התוצאות הכספיות החיוביות שהציגו הבנקים בסיכום הרבעון הראשון של השנה וטרם לכך, אפשר לראות שיש פה הזדמנות השקעה משמעותית – כך לראייתנו".
בעניין שוק ההון האמריקאי ציין ברזילי, כי "סטטיסטית, שנים של בחירות לנשיאות בארה"ב הן שנים טובות יותר לבורסות, עם עליות בשיעור גבוה יותר מהממוצע – כשלאחר הבחירות המגמה החיובית מובהקת יותר, בזכות הוודאות שהתוצאות מייצרות".
"ההנחה שלנו היא שהשקעה במניות בארה"ב היא השקעה טובה. אפיק האג"ח האמריקאי מעלה קצת יותר סימני שאלה, ויש עדיפות לרכישת אג"ח במח"מ קצר – שם פוטנציאל ההפסד מעליית תשואות יהיה קטן, אם בכלל יהיה קיים".
ברזילי התייחס גם למדד ה-S&P500, אחד מאפיקי ההשקעה הלוהטים בקרב משקיעים ישראלים כבר תקופה ממושכת וציין, כי "בעבר, כמחצית מהחברות הנכללות במדד הציגו בסיכום שנתי תשואות משופרות ביחס אליו. בשנה שעברה, שיעור החברות ש'הכו' את ה-s&p500 כבר ירד לפחות מ-30%, בראשן '7 המופלאות' (אמזון, אפל, טסלה, מיקרוסופט, אנבידיה, אלפבית, מטא) – שהשיאו ל-S&P500 כ-80% מהתשואה השנתית שהניב. כיום המדד הזה מעוות במידה מסוימת, משום שמשקל עשר החברות הגדולות בו מהווה כשליש מכלל המדד".
עוד בקשר לשוק האמריקאי ציין ברזילי, כי "קיים קשר בין שיעור אבטלה נמוך לבחירה חוזרת של נשיא. הסקטור הממשלתי כולל כ-30% מכל העובדים בארה"ב, אולם בשנת 2023 כ-60% מהמשרות החדשות שנוצרו בשוק האמריקאי היו משרות ממשלתיות, וזאת משום שלהערכתנו, הממשל לא רוצה שהאבטלה תעלה ולכן מייצר עבודות חדשות. עניין זה משפר את הביטחון התעסוקתי ואת ציפיות הצמיחה וגם תומך באינפלציה גבוהה יחסית – וכך מקשה על הפד להוריד ריבית".
עוד בכנס הלקוחות סיפר ד"ר יוסי שווימר, הכלכלן הראשי של מגדל שוקי הון, על השימוש שעושה בית ההשקעות בכלים של בינה מלאכותית. לפי שווימר, במגדל שוקי הון מסתייעים בכלי בינה מלאכותית בחיזוי נתונים שונים במודלים לא לינאריים – בהם סטיות תקן במדדים, נתוני מאקרו דוגמת מדד המחירים לצרכן, כדאיות השקעה באג"ח קונצרניות, בחירת ענפי השקעה מועדפים בתקופה נתונה בשוק ועוד.
לדבריו, "בתחום המימון, גופים מנסים באמצעות כלי בינה מלאכותית לשפר כל הזמן את הפעילות השוטפת, ובין היתר לזהות אנומליות בשווקים ומגמות מאקרו כלכליות, לצפות כשלים במתן הלוואות ובדירוגי אשראי ולהציע ללקוחות מוצרים פיננסיים מותאמים אישית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה