השוק

זה השוק שבלקרוק ממליצה עליו כשמחצית מאוכלוסיית העולם הולכת לבחירות

נראה כי השנה הופכת להיות שנה מכריעה בכלכלה-פוליטיקה-דיפלומטיה העולמית כשיותר ממחצית מאוכלוסיית העולם הולכת לבחירות; בלקרוק, מנהלת הנכסים הגדולה בעולם ממליצה על השוק הזה כשחוסר הוודאות מרקיע שחקים
ניצן כהן | 
null (צילום shutterstock)
יחידת המחקר של מנהלת ההשקעות בלקרוק התייחסה בסקירתה לבחירות הצפויות בשנה הקרובה בעולם. "בשנת 2024, יותר ממחצית מאוכלוסיית העולם תשתתף בבחירות שאנו עוקבים מקרוב אחר השפעתן על ההשקעות" הם כותבים.
"אנו חושבים שלממשלות ולמועמדים השונים יש פתרונות מוגבלים לבעיות כלכליות מרכזיות עבור ציבור הבוחרים. אנו שומרים על משקל יתר במניות ארה"ב לפני הבחירות בארה"ב אך נזהרים לגבי אג"ח ארוכות טווח של ארה"ב. ללא קשר למי שינצח, הגירעונות התקציביים יישארו גדולים. הבחירות בהודו ובמקסיקו עוררו תנודתיות בשוק, אך אנחנו מתמקדים בתועלות לטווח הארוך. בחירות ביולי בבריטניה תומכות בהעדפתנו לאג"ח ממשלתיות של בריטניה.
"מצביעים ברחבי העולם מביעים תסכול על נושאים שונים, במיוחד עליית יוקר המחיה. עם זאת, אנו רואים מנהיגים מכהנים רבים מוגבלים בפתרונות שהם יכולים להציע בשל חוב ציבורי גבוה. בנובמבר, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יתמודד מול הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.
"תחת שני הממשלים, גיוס הלוואות מתקופת המגיפה הגדיל משמעותית את הגירעונות הפיסקאליים. ללא קשר למי ינצח, הגירעונות הללו צפויים להישאר גדולים מבחינה היסטורית, ולחזק את האינפלציה המתמשכת ואת השקפתנו שהפד יצטרך לשמור על ריבית גבוהה למשך זמן רב יותר. אנו מאמינים שזה, יחד עם הצורך לספוג הנפקות אג"ח גדולות, יובילו את המשקיעים לדרוש פרמיה גדולה יותר לטווח ארוך על החזקת אג"ח ארה"ב.
"אנו עוקבים אחר שינויים פוטנציאליים במדיניות הסחר, ההגירה והאנרגיה של ארה"ב, צופים השפעה אינפלציונית ללא קשר למנצח הבחירות. טראמפ הציע עמדה פרוטקציוניסטית יותר עם מכסים משמעותיים, בעוד שבידן צפוי לשמור על המדיניות הפרוטקציוניסטית נוכחית. שינויים גדולים בהגירה החוקית תחת כל אחד מהממשלים עלולים להשפיע על האינפלציה מכיוון שארה"ב מתמודדת עם אוכלוסייה מתכווצת בגיל העבודה. בנושא מדיניות אנרגיה, חוק הפחתת האינפלציה ותמריצי המעבר דלי הפחמן שלו הם מוקדי מפתח. קונגרס בשליטה רפובליקנית עשוי לשנות או לבטל חלקים מחוק הפחתת האינפלציה  כדי לממן קיצוץ מס" כותבים הכלכלנים של בלקרוק.
"בהודו, ראש הממשלה נרנדרה מודי הבטיח קדנציה שלישית אך יזדקק לתמיכה קואליציונית, שעשויה להאט את הרפורמות אך לא להשפיע על היתרונות ארוכי הטווח מאוכלוסייה צעירה ומכלכלה דיגיטלית. במקסיקו, הניצחון של הקואליציה השלטת מצביע על המשכיות, כאשר גם הודו וגם מקסיקו מוכנות להשיא ערך מהקונפיגורציה המתחדשת של שרשראות האספקה ​​העולמיות.
"עם זאת, הנשיא והממשלה החדשים של מקסיקו עשויים להכניס רפורמות רחבות שעלולות להחליש את הבלמים והאיזונים המוסדיים. באיחוד האירופי, מפלגות ימין פופוליסטיות הצליחו היטב, אך מפלגות מרכז צפויות לשמור על שליטה כוללת בפרלמנט האירופי. יש לכך השלכות, כמו נשיא צרפת עמנואל מקרון, שעלול להכריז על בחירות בזק בעקבות ההפסד המשמעותי של מפלגתו.
"בריטניה תערוך בחירות בתחילת יולי במקום בסוף 2024 כצפוי בתחילה. ניצחון מכריע למפלגה אחת יכול לספק את היציבות הפוליטית הדרושה לטיפול בסוגיות המבניות של בריטניה, כמו צמיחה חלשה בפריון. מלבד שינויים פוטנציאליים במדיניות, בחירות ביולי עשויות לאפשר לבנק אוף אנגליה להתחיל להוריד את הריבית ברגע שזה יסתיים, וזו הסיבה שאנו מעדיפים איגרות חוב בבריטניה.
"בשורה התחתונה: אנחנו נשארים שוריים לגבי מניות ארה"ב לעת עתה ומתמקדים בתחומי מדיניות מרכזיים בבחירות לנשיאות. על פני אופק אסטרטגי של חמש שנים או יותר, אנו מעדיפים אג"ח ממשלתיות באזור האירו ובבריטניה, בציפייה לשיעורי ריבית נמוכים יותר" הם מסיימים את הסקירה השבועית שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה