השוק

היום האחרון להגשת מועמדות לתפקיד הכלכלי הנחשק בישראל

התפקיד הכלכלי הנחשק בישראל התפנה באופן מפתיע לא מזמן - מנכ"ל בנק הפועלים; דירקטוריון הבנק פרסם בקשה להגשת מועמדויות למי שמוצא את עצמו מתאים לתפקיד והיום הוא היום האחרון שלאחריו יתחיל שלב המיונים המפרך
ניצן כהן | 
ראובן קרופיק יו"ר בנק הפועלים (צילום ענבל מרמרי, Magma Images)
לא לפני הרבה זמן הודיע דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים על פרישה מפתיעה מהתפקיד שנחשב לאחד הנחשקים בכלכלה הישראלית. ראובן קרופניק, יו"ר הבנק החליט שהדירקטוריון ינהל תהליך מסודר לבחירה של מנכ"ל ויותר מכך הוא פרסם קול קורא למי שמוצא את עצמו מתאים (ועומד בתנאי הסף) להגיד מועמדות לתפקיד והיום הוא היום האחרון להגשת המועמדות לתפקיד הזה.
מנכ"ל בנק הפועלים נחשב לאחד התפקידים הנחשקים בכלכלה הישראלית. מדובר בבנק הגדול במדינה שמחזיק בשליש מהאשראי הכולל בישראל עם פרישת סניפים גדולה מאוד.
דב קוטלר מונה לתפקיד מנכ"ל הבנק אחרי קריירה לא מבוטלת כלל ועיקר בכלכלה המקומית והוא נחשב למינוי טוב שעשה סדר בבנק ולקח אותו למקומות חדשים. הקדנציה של קוטלר כללה בראש ובראשונה את סגירת התיקים והחקירות בארה"ב בהסכמי פשרה כואבים מאוד, אבל נחוצים כדי להחזיר את הבנק לתפקוד מלא.
קוטלר התמודד גם עם משבר הקורונה ועם היציאה ממנו וכשנראה היה שהכלכלה הישראלית יוצאת מהמשבר, הגיע האסון של ה-7 באוקטובר והמלחמה שבאה בעקבותיו ועוד לא אמרנו מילה על הגמילה מריבית אפס והתמודדות עם ריבית גבוהה וכן הלאה.
כך או אחרת, היום הוא היום האחרון שניתן להציג מועמדות לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים, מועמדות שאם תאושר תהיה רק ראשיתו של תהליך לא פשוט שאליו גוייסו גם יועצים חיצוניים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה