השוק

באוצר רוצים לאחד מערכי הגביה של מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי

לקראת הדיונים על התקציב הקרוב מחזירים במשרד האוצר לשולחן את איחוד מערכי הגביה של מס הכנסה, מע"מ והביטוח הלאומי; בכיר באוצר: "צריך לייעל את הגביה ולצמצם עלויות"; כך נודע ל-ice
ניצן כהן |  3
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ עמית שאבי/POOL)
לקראת הדיונים על תקציב המדינה הקרוב, מחזירים במשרד האוצר את איחוד מערכי הגביה של מס הכנסה, מע"מ והביטוח הלאומי לשולחן. כך נודע ל-ice. גורם בכיר באוצר אמר ל-ice שאיחוד המערכים האלה ייעל את גביית המסים ויחסוך בעלויות.
כאן המקום לציין שבעשורים האחרונים נושא איחוד מערכי הגבייה השונים של המדינה עולה ויורד מהשולחן לסירוגין כשהמטרה ברורה והיא לצמצם את עלויות הגבייה ולאפשר לרשות המסים לקבל מבט כולל על מצבו של האזרח הישראלי ולמעשה התהליך הזה יביא למצב בו לרשות המסים יהיה מבטח אחד וכולל על כל אזרח ישראלי.
הסיבה המרכזית שנושא איחוד מערכי הגביה של המדינה לגורם אחד יורד כל הזמן מסדר היום הוא בגלל שבמשרד המשפטים התנגדו באופן מסורתי למתן מידע שלם וכולל למס הכנסה על האזרחים הישראלים מתוך חשש שמידע בהיקפים כאלה ובאופן חודרני כל כך עלול להביא לפגיעה בפרטיות ואף לחרויות אזרחיות בסיסיות.
באופן עקרוני העמדה המסורתית של משרד המשפטים הייתה שכל גוף בישראל שחוסה תחת 'פקודת מסים גביה' צריך להתנהל בנפרד  כדי למנוע פגיעה באזרחים וזה אומר שאם למס הכנסה יש טענות נגד מישהו, עליו  לפעול בהתאם וכך  גם לגבי מע"מ, מס שבח ומיסוי מקרקעין וכן הלאה. הביטוח הלאומי הוא למעשה חברת ביטוח  לאומי שאמורה לספק הגנות בסיסיות לאזרח וצריך לשאוף שמי שיש לו זכויות בביטוח הלאומי ילך וייקח אותם מבלי לחשוש ממס הכנסה.
במצב הדברים בו נמצאת הציבוריות הישראלית כרגע נראה שהדברים הוכרעו באוצר ושם מעוניינים לתת מבט אחד כולל על מצבו הכספי של האזרח הישראלי לרשויות שחוסות נזכיר תחת 'פקודת מסים גביה' פקודה שהיא דרקונית וספק אם היא נכונה במדינה דמוקרטית. אבל במצב העניינים בו נמצאת  המשטרה והפרסומים על ניסיונות להפוך את השב"כ לסוג של משטרה חשאית, הרי שמתבקש שנושאים פולשניים שאינן מוסדרים כדבעי בחקיקה ראשית ירוכזו בידי המדינה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אסור לאחד גביה עם הביטוח הלאומי
    איל 06/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להחריג את הביטוח הלאומי ממערך הגביה האחרים מישום שהביטוח הלאומי הוא כספי החוסכים והםבילבד זכאים לכסף גם כיום בולע הוצר 40% מכספי הביטוח הלאומי
    סגור
  • 2.
    מחפשים לסגור גרעון
    החרדים ושר האוצר 06/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקרוב זה יעבור.
    סגור
  • 1.
    מה יש לך?! גברת לוין!!!
    רווח-רווח תרדוף 06/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התייעלתן במהלכי העלמות המס? או שאנו נחווה סיבוב שני בנושא?!
    סגור