השוק

אחרי שהשלים את מכירת סלקום: S&P מעלה את דירוג החוב של דסק"ש

דיסקונט השקעות השלימה את מכירת סלקום וקיבלה תזרים מזומנים של כמעט מיליארד שקל; השלמת העסקה גרמה לחברת דירוג האשראי מעלות S&P להעלות את דירוג החוב של החברה שעדיין נמוך; האג"ח של דסק"ש נסחרים במרווחים גבוהים יחסית
ניצן כהן | 
צחי נחמיאס (צילום ורד פיצ'רסקי, shutterstock)
דיסקונט השקעות שבשליטת איש העסקים צחי נחמיאס השלימה את מכירת סלקום מה שהניב לה תזרים מזומנים של כמעט מיליארד שקל וזה היה מספיק לחברת דירוג האשראי מעלות S&P להעלות את דירוג החוב של החברה שעדיין נותר ברמה נמוכה (יחסית). תשואות האג"ח של דסק"ש נסחרות במרווחים של כמעט 2.9% בחלק השקלי.
במעלות S&P כותבים כי בשבוע שעבר הודיעה דיסקונט השקעות כי הושלמה העסקה למכירת מלוא החזקותיה בסלקום בתמורה נטו של כ-930 מיליון שקל. זאת בנוסף לכך שאלרון השלימה את מכירת קרטיהיל וזה הוביל לחלוקת דיווידנד לדסק"ש של כ-58 מיליון שקל.
"פעולות אלו הובילו לירידה במינוף לשיעור LTV של כ-63% לעומת כ-76% במועד המעקב האחרון. להבנתנו, בכוונת דסק"ש להשתמש בתזרים להקטנת החוב ולשיפור הנזילות".
"בנוסף, נעתר בית המשפט לבקשת אלרון לחלוקת דיבידנד נוסף של כ-21 מיליון דולר (חלק דסק"ש), שלא מתוך רווחיה של אלרון. חלוקת הדיבידנד הנוסף כפופה לאישור דירקטוריון אלרון. באותו יום גם נחתם מזכר הבנות לא מחייב בנוגע למכירת מלוא החזקותיה של החברה באלרון. להבנתנו, בכוונת דסק"ש להשתמש בתזרים שתקבל להמשך הקטנת החוב ולשיפור הנזילות. אולם השלמת העסקה תלויה בעמידה במספר תנאים.
"בהתאם לזאת הוצאנו את דירוגי המנפיק וסדרות האג"ח של דיסקונט השקעות מרשימת מעקב עם השלכות מתפתחות והעלינו אותם ל-BBB ישראלי מ-BBB מינוס ישראלי.
"תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכתנו כי ב-12 החודשים הקרובים תשמור דסק"ש על שיעור LTV של כ-65% הערכה זו מתבססת על הביצועים התפעוליים של החברות המוחזקות, על המשך מימוש חלק מהחזקות החברה ועל הצפי כי החברה לא תבצע השקעות חדשות או תחלק דיבידנדים. זאת בהתאם לכוונת החברה להשתמש ביתרות הנזילות לצורך הקטנת החוב" כותבים האנליסטים של S&P מעלות בנימוקי ההחלטה.
נזכיר כי נכון לסוף הרבעון הרביעי של 2023 מסתכמת מצבת החובות של דסק"ש בכ-1.9 מיליארד שקל רובו ככולו למחזיקי האג"ח. המח"מ הממוצע של החוב של דסק"ש עומד על 1.63. עומס הפירעונות של החברה עומד נכון לסוף 2023 על תשלומים שוטפים של כמעט 700 מיליון שקל השנה וכ-630 מיליון שקל בשנה הבאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה