השוק

הפניקס תרכוש את שופרסל פיננסים? זו הסיבה שהעסקה מתעכבת

במקביל לסגירת עסקת המכירה בין האחים אמיר לשופרסל, גם חברת הפניקס מנהלת מו"מ לרכישת 20% ממניות חברת הבת, שופרסל פיננסים, בשווי של לפחות 750 מיליון שקל. עם זאת, נראה כי העסקה מתעכבת על רקע חוסר הסכמות בנוגע לשווי החברה
מערכת ice | 
שופרסל (צילום vecteezy, unsplash)
לאחרונה פורסם כי רשת הענק שופרסל בדרך לידיים חדשות, כאשר אחת החברות שהביעו עניין ברכישה היא הפניקס, שניהלה מו"מ עם ההנהלה לרכישת 20% ממניות חברת הבת שופרסל פיננסים בשווי של לפחות 750 מיליון שקל. עם זאת, נראה כי ההליך מתעכב עקב חוסר הסכמות בין הצדדים.
ע"פ פרסום של The Marker, על עסקת הרכישה התמודדו קרן אייפקס ישראל, אשר מנוהלת בידי זהבית כהן, וכן חברת הביטוח הפניקס. שופרסל אמנם העדיפה את ההצעה של הפניקס במחשבה שכך תוכל לייצר ערך גבוה יותר, אך הסתמן כי המהלך הושהה לנוכח חוסר הסכמה על שווי החברה. כמו כן, המו"מ לא צפוי להתחדש עד שלא יוגדרו מי הם חברי הדירקטוריון של שופרסל, כמו גם מי יכהן בתפקיד היו"ר והמנכ"ל.
כידוע, בשבוע שעבר נסגרה עסקת המכירה בין שופרסל לאחים אמיר, אשר הסתכמה ברכישת 24.9% ממניות החברה, לפי שווי של 6 מיליארד שקל. בהמשך הם שחררו הודעה ובה נכתב: "עד מועד השלמת העיסקה והשתלבות מרשנו בניהולה מצפים מרשנו שלא יבוצעו בחברה פעולות בעלות משמעות ארוכת טווח או פעולות שיפגעו בגמישות הניהולית שלהם עם כניסתם לתפקידי ניהול בחברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה