השוק

דירוג מנהלי הכסף: זו קרן ההשתלמות הטובה בינואר

קרנות ההשתלמות הן אפיק השקעה פופולרי במיוחד, בעיקר בשל העובדה שיש בהן הטבות מס מפליגות. מכאן החשיבות לבחון את התשואות שהן מניבות לאורך השנה, כי הרי הסיפור הוא לא רק דמי הניהול - אלא גם ובעיקר התשואה שמניבים מנהלי ההשקעות
ניצן כהן |  2
בתי השקעות (צילום יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik)
קרנות ההשתלמות הן אחד מאפיקי ההשקעה הפופולריים בישראל בעיקר בגלל הטבות המס המפליגות שהן מקבלות ולא בכדי, בכל פעם שהאוצר מחפש מקור תקציבי הוא לוטש עיניים להטבות המס בקרנות האלה.
באופן עקרוני האופנה ה אחרונה בעולם החסכונות אלה דמי הניהול אבל כדאי לשים לב היטב למה מקבלים כשמשלמים דמי ניהול וזה אומר בעיקר ניהול כסף איכותי. כלומר, התשואות שהן מניבות וכאן גם כדאי לשים לב היטב למסלולים. הקרנות באפיק הכללי הן הקרנות שאמורות להניב לאורך זמן את התשואות הגבוהות ביותר וזאת בשל העובדה שניהול ההשקעות בהן הוא דינמי.

כך או אחרת כדאי לשים לב לעוד נתון והוא היציבות בתשואות. כאן יש הבדל משמעותי בין בתי ההשקעות לחברות הביטוח. בתי ההשקעות מנסים לתזמן את השוק וזה נחמד אבל יש בזה לא מעט סיכונים. חברות הביטוח רואות את העולם מנקודת מבט שונה מעט וזה אומר שהן רוצות לייצב את התשואה לאורך זמן ומכאן נגזרות החלטות השקעה שונות מעט שהשורה התחתונה שלהן היא פחות ניסיונות לתזמון שוק ויותר השקעות לטווחים בינוניים וארוכים.
כך או אחרת, בחודש ינואר היה זה שוב השוק האמריקאי שהניב את התשואות הטובות בשוק ומכאן מי שהיה חשוף יותר לשוק הזה (ע"ע אינפיניטי, מיטב, ילין לפידות וכן הלאה) השיג תשואות גבוהות יחסית וגם כאן צריך לזכור שאנחנו נמצאים בנקודה בה נוצרות הזדמנויות בשוק המקומי מה שאמור לתת יתרון, במעלה הדרך, לחברות הביטוח וכן הלאה. אבל כל זה תיאורטי למדיי וזה הדירוג לחודש ינואר.
ערן קלינסקי, סמנכ״ל השקעות במור גמל ופנסיה: ״תיק המניות תיפקד בצורה טובה, ובנוסף תיק האג"ח וכן האפיק הלא סחיר, אשר להערכתנו ימשיך להציג ביצועים טובים בהמשך השנה.סה"כ כשמסתכלים קדימה, ולאור הריביות והתשואות הגבוהות באפיקי החוב, אנחנו מעריכים שאפשר לבנות תיק בריא ומאוזן בשילוב של מניות וחוב, עם חשיפה לנכסים לא סחירים״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה מור לא ברשימה. תמוה מאד
    אידיוט 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה מור לא ברשימה. תמוה מאד
    סגור
  • מור מקום 2 (ל"ת)
    לא הבנתי 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור