השוק

בנק מזרחי: "בנק ישראל ימשיך להיות ממוקד ביציבות הכלכלית"

יוני פנינג מחדר המסחר של בנק מזרחי טפחות מעריך שלמרות המדד הנמוך בחודש ינואר בנק ישראל יהיה ממוקד ביציבות והתגובה שלו תהיה בהתאם להתנהלות במסחר במט"ח
ניצן כהן | 
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
מדד המחירים לצרכן היה נמוך בחודש ינואר ועמד בתחזיות המוקדמות של הכלכלנים בשווקים. בתגובה מעריך יוני פנינג מחדר המסחר של בנק מזרחי טפחות כי בנק ישראל ימשיך להיות ממוקדת ביציבות הכלכלית בישראל.
"בניגוד בולט לארה"ב, ההשפעות המקומיות מסייעות לאינפלציה המקומית להתמתן כמצופה, לרמת 2.6%  - שפל חדש מאז נוב' 21'. כתוצאה מכך, בעוד שאינפלציה של 3%, כפי שזו נרשמה בחודש שעבר, עמדה על קצהו העליון של תחום היעד של בנק ישראל, אפשר לומר שהרמה הנוכחית כבר נמצאת באופן בולט בתוך היעד" אומר פנינג.
 
"מעבר לזה, הנתון היום מפיג הרבה חששות לעלייה מחודשת של האינפלציה המקומית. הרבה מאלה הצטברו בסביבות סוף ינואר, על רקע הדיווחים על העלאות מחירים בענף המזון. על אלה נוספו כמובן חששות שנוצרו מההפתעה כלפי מעלה במדד המחירים, בארה"ב, באמצע השבוע. את עליית מחירי המזון אנחנו כן מצפים שנראה בהמשך, אבל בעיקר במדד פברואר. ולא מן הנמנע שהרבה ממנה יקוזז על ידי המשך ההתמתנות באינפלציה במחירי השכירות.
"מעבר לזה, המדד היום מוכיח כי גם עליית מחירי התובלה הימית, בעקבות מתקפות החות'ים איננה מחייבת את חזרתה של האינפלציה למגמה שראינו במהלך השנתיים האחרונות. כנ"ל, הנתון של היום מסכם תקופה ארוכה מאוד שבה האינפלציה השנתית מבטאת פיחות בשקל, ביחס לרמתו בשנה הקודמת. בפברואר יישאר עוד קצת מזה, כאשר השער הנוכחי מבטא פיחות של קרוב ל-2% לעומת רמתו הממוצעת בפברואר אשתקד.
"אבל הדינמיקה לאחר מכן, והרמה הנוכחית מצביעות על תוואי דיי ניטרלי בהמשך. במובן זה, המדדים הקרובים צפויים לבטא קריאה 'נקייה' יותר של האינפלציה המקומית, לפחות מבחינת המוצרים הסחירים. ככל שנמשיך לראות התמתנות לכיוון מרכז היעד של בנק ישראל, זה יתיישב עם הטענה שהאינפלציה המקומית נבעה בעיקר מגורמי היצע.
"בהתחשב בדינמיקה של השקל לאחר הורדת הריבית האחרונה, אנחנו סבורים כי בנק ישראל יעדיף להתמקד ביציבות המשקית בהחלטת הריבית הקרובה, קרי, יימנע מהורדת ריבית בהחלטה בעוד שבוע וחצי.
"אנחנו מעריכים כי גם בתקופה הקרובה עיניו של בנק ישראל ימשיכו להיות מרוכזות יותר ביציבות המשקית, כפי שזו באה לידי ביטוי באותו שער השקל, ובמידה מסוימת בפרמיית ה-CDS של ישראל. וחודשיים הם הרבה זמן במהלך מלחמות. אבל להערכתנו, בהתחשב בנתון היום, היעדר דרמה גדולה מדי בשני אלה תסלול את הדרך להורדת ריבית נוספת בישראל, למרות פער הריביות האפקטיבי של מעל לאחוז שזו תגרור" מסיים פנינג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה