השוק

מדד המחירים לצרכן חודש ינואר - מה צפוי להתפרסם והאם הריבית תרד?

הלמ"ס צפוי לפרסם היום את מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר, אשר עשוי להיות נמוך בהשוואה לאשתקד, ולעלות בשיעור מתון של 0.1% או 0.2%. במידה והוא אכן יענה על הציפיות, בנק ישראל ישקול את הורדת הריביות לרמה של 4.25%
מערכת ice |  1
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
מדד המחירים לצרכן המודד את השתנות המחירים של סלי מוצרים ושירותים הנצרכים בישראל יתפרסם היום (חמישי), המדד הראשון בשנת 2024, והוא צפוי להיות דווקא נמוך מהרגיל. מה המשמעויות והאם זה יועיל לכיס שלנו?
על רקע הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי מוד'יס עלה חשש מגל נוסף של מהתייקרויות במשק או מעלייה בריביות הבנקים. למרות זאת, המדד לעלות בשיעור מתון במיוחד של 0.1% או 0.2%, וקיים הסיכוי כי הוא לא ישתנה כלל. עלייה נמוכה כזו עשויה להיטיב עם ריבית שיקבע בנק ישראל – שבמקרה האופטימי תוכל לרדת.
למרות שבחודש ינואר עלו מיסי הארנונה בשיעור של 2.68%, וכן מגוון מוצרי צריכה התייקרו כתוצאה מהשפעות מלחמת חרבות ברזל, ניתן לצפות דווקא לירידה במחירי ההלבשה והדיור. כמו כן, בחודש ינואר 2023 המדד עלה ב-0.3%, ולכן כל שיעור נמוך יותר צפוי להוריד את שיעור האינפלציה ולאפשר לבנקים להקל על שיעור הריביות לרמה של 4.25%.
ההחלטה תיקבע ע"פ גורמים רבים, ביניהם ההחלטות הכלכליות של ממשלת ארצות הברית, שמתמודדת עם שיעור אינפלציה גבוה של 3.1%. האמריקנים לא צפויים להוריד את הריבית בזמן הקרוב, מה שעשוי להשפיע גם על ההחלטה הישראלית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הורדת ריבית ב0.5 אנשים קורסים
    שלום 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הורדת ריבית ב0.5 אנשים קורסים
    סגור