בחירות 2022

לפיד בוועידת הארץ: "היריב מולנו לא בוחל בשום הסתה ושקר"

ראש הממשלה יאיר לפיד נאם בוועידת הארץ והזהיר: "הדמוקרטיה שלנו בסכנה חמורה, היא תחת התקפה. בן גביר הוא לא צו גורל ועתידה החשוך והבלתי נמנע של מדינת ישראל"
מערכת ice |  1
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ גדעון מרקוביץ)
ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד נאם הבוקר (שני) בוועידת "הארץ" לדמוקרטיה, הביע דאגה לעתיד הדמוקרטיה בישראל והבטיח לטפל באתגרים מרכזיים כגון יוקר המחייה ויחסי דת ומדינה.
"מעולם לא הייתי מלא ביותר תקווה לגבי עתידה של מדינת ישראל", אמר לפיד בפתיחת נאומו, "זה תלוי רק בנו, אם נעשה את המהלכים הנכונים, אם נעשה את הבחירות הנכונות, המקום הזה יכול לפרוח ולהצליח ולשגשג ולהיות חברת מופת שבה אף אחד לא נשאר מאחור. אני עומד בראש תנועה שמאמינה שמדינת ישראל לא רק צריכה שינוי, היא גם יכולה לעשות אותו". 
 


הדמוקרטיה שלנו בסכנה חמורה, היא תחת התקפה", המשיך לפיד, שהזכיר גם את המוטו שלו מאז נכנס לפוליטיקה: "יש משהו שהבנתי בדרך, בתוך המסע הזה, שנמשך כבר יותר מעשר שנים: אם אתה כבר בחיים פוליטיים - לך בגדול. לך על מה שאתה מאמין בו. סיכויי הכשלון וההצלחה זהים במטרות קטנות ובמטרות גדולות, אז עדיף מטרות גדולות".

"כן, אנחנו יכולים לעשות שינוי לגבי הפלשתינים", אמר לפיד, "אנחנו יכולים להשפיע על יוקר המחיה. אנחנו יכולים לשנות את היחס בין דת ומדינה. בן גביר הוא לא צו גורל ועתידה החשוך והבלתי נמנע של מדינת ישראל. עתידה של מדינת ישראל הוא משהו שאנחנו נחליט לגביו. רוב האנשים לא האמינו שתוקם ממשלת השינוי, ואלה שהאמינו הם אלה שקבעו את המציאות. היריב מולנו לא בוחל בשום הסתה ולא עוצר בשום שקר. רק לא יצליחו לשכנע אותי שהמשימה שלנו היא בלתי אפשרית, אחרי שעשינו כל כך הרבה פעמים את הבלתי אפשרי רק בשנה האחרונה".
לפיד מנה את האתגרים המרכזיים של המדינה בעיניו: "אני מאמין שאפשר ללכת לכל הבעיות הגדולות שלנו, ולהתחיל לפתור אותן. בלי פחד. להתחיל בזה שנשכנע את מדינת ישראל שאנחנו יכולים לטפל בבעיות שלנו, ואנחנו יכולים לשנות את המציאות שלנו. ואז להגדיר את האתגרים המרכזיים של מדינת ישראל, ולהתמודד איתם ולשנות אותם. פלשתינים, יוקר המחיה, דת ומדינה, משבר החינוך, אנרגיה, דיור, אקלים, אלימות כלפי נשים, אלימות בחברה הערבית. לא הכל ייפתר. לפעמים ניאלץ להסתפק בזה שאם נעבוד ממש קשה זה רק יהיה טוב יותר. אבל זה יהיה טוב יותר".
"אם אתה חושב שהאלימות בחברה הערבית זו בעיה, הפתרון הוא לא להגיד שהיתה פה הזנחה של שנים אלא לעבוד מהבוקר עד הערב", תיאר לפיד. "בסוף השנה זה ישתפר רק ב-14%. אתמול קיבלתי את המספרים המעודכנים. 14% זה החיים של חמש נשים שלא ירצחו. של ארבעה ילדים שלא ירו בהם. עיר מעורבת אחת שבה החיים המשותפים לא נפגעו".
וסיכם ראש הממשלה: "ישבתי בחודש שעבר עם כל ארגוני הלהט"בים. הם אמרו לי, 'מעולם לא היתה ממשלה בישראל שהקשיבה לנו יותר, ועשתה בשבילנו יותר'. שבועיים קודם ישבתי עם כל ארגוני הנשים, גם הן אמרו, 'מעולם לא היתה ממשלה בישראל שעשתה בשבילנו יותר'. זה לא קרה מעצמו. זה קרה כי הצבנו מטרות והאמנו ביכולת שלנו להגשים אותן".
 


 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שקר
    david 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק שקרן מדבר על שקרנים
    סגור