בחירות 2022

העימות בין בן-גביר וסמוטריץ' ליו"ר ועדת הבחירות: מה קרה באמת?

עימות בין השופט עמית לחברי הכנסת סמוטריץ' ובן גביר בעת הגשת הרשימות: "יש להתייחס גם לתמיכה בטרור ולא רק להסתה לגזענות"
דוד זולדן | 
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר פנו לשופט בית המשפט העליון יצחק עמית, יו"ר וועדת הבחירות בזמן הגשת הרשימות, וביקשו ממנו להוציא הנחיות לכלל רשימות המועמדים שלא להתבטא התבטאויות תומכות טרור, זאת על רקע הנחיה שנתן השופט עמית שלא להתבטא בגזענות, הנחיה שחולקה בכניסה לחדר ועדת הבחירות המרכזית.
לטענת בן גביר, בהנחיה לא הייתה התייחסות לדברים שיש בהם תמיכה בטרור: "אדוני השופט, קיבלנו כאן בכניסה איזו בקשה להימנע מאמירות נגד גזענות. כמו שאדוני השופט מכיר, גם ישב בכמה פסקי דין - חלילה לנו מלומר אמירות גזעניות, אבל היינו רוצים גם, שתהיה כאן אמירה מפורשת לכל מיני מועמדים שתדבר גם נגד תמיכה בטרור, נגד פגיעה במדינה היהודית".

לדברי ח"כ בן גביר לשופט: "סעיפי 7א' של פסילת מועמדים ורשימות, כוללים בתוכם לא רק עילת פסילה של הסתה לגזענות אלא גם עילה של תמיכה בטרור, ואנחנו מכירים כל מיני מפלגות וקבוצות שנותנות לגיטימציה".
בן גביר הוסיף כי: "ברוך השם אנחנו מגיעים לכאן עם רשימה מאוד מאוד מגוונת, רשימה שכוללת אנשי עיר, כפר, פריפריה. אנשים גם מסורתיים, גם דתיים לאומיים, וכולם עם אהבת ישראל גדולה מאוד בלב".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה