בחירות 2022

למרות המתקפות ההדדיות: לפיד זימן את נתניהו לפגישת עדכון

אחרי שהתקוטטו אמש לפיד ונתניהו יקיימו היום פגישת עדכון וזאת על רקע המתקפות של ראש האופוזיציה על התנהלותו של רה"מ לפיד סביב הסכם הגרעין עם איראן שמצוי על סף חתימה.
דוד זולדן |  1
יאיר לפיד ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ברקע המתקפות של ראש האופוזיציה על התנהלותו מול הסכם הגרעין המתגבש עם איראן, הודיע רה"מ לפיד כי הזמין את נתניהו לפגישת עדכון בנושא.
על רקע ההתפתחויות האחרונות בסוגיה האיראנית, היום זה צפוי לקרות: פגישת העדכון בין ראש הממשלה יאיר לפיד לראש האופוזיציה בנימין נתניהו בנושא זה תתקיים היום ב־17:00 בלשכת ראש הממשלה בירושלים.
אך בטרם הגיע להיפגש ולשוחח עמו באופן ישיר, תקף אמש נתניהו את ראש הממשלה ואת התנהלותו בנושא האיראני בהודעה לתקשורת ובסרטון שהעלה לרשתות החברתיות. "לפיד וגנץ נרדמו בשמירה ואפשרו לאיראן להגיע להסכם שמסכן את עתידנו", טען נתניהו והוסיף: "בשנה היחידה שלהם בשלטון לפיד וגנץ זנחו לחלוטין את המאבק הציבורי נגד הסכם הגרעין עם איראן. במשך 12 שנה נאבקנו בנחישות בהסכם הזה, ואף הבאנו את ארה"ב לסגת ממנו".
נתניהו הוסיף כי ראש הממשלה ושר הביטחון "לא עשו כלום כדי ללחוץ על הממשל האמריקאי לא לחתום על ההסכם הזה. בניגוד לנו - הם לא הלכו לקונגרס, לא הלכו לאו"ם, לא ניהלו מסע הסברה תקיף בתקשורת העולמית. אחרי שארה"ב כבר סיכמה עם איראן את עיקרי ההסכם, רק אז לפיד וגנץ נזכרו להתעורר. מאוחר מדי, מעט מדי. אוזלת היד של לפיד וגנץ תיזכר בהיסטוריה כמחדל הגרעין האיראני".
בהמשך הזכיר נתניהו את ראש הממשלה הקודם ולעג לו: "אין דוגמה טובה יותר לאוזלת יד זו מאשר העובדה שבנט, 'השר לענייני איראן' שלפיד מינה, נופש כעת באיטליה, ערב חתימת ההסכם, ועוד באזור בלי קליטה. ככה לא נלחמים בסכנה קיומית. ככה לא שומרים על ישראל", קבע ראש האופוזיציה והתחייב: "לאחר שננצח בבחירות, נפעל בכל דרך נגד ההסכם הזה. לעולם לא אתן לאיראן להשיג נשק גרעיני".
לפיד הגיב על דברי נתניהו ומסר: "כשנתניהו היה ראש ממשלה, כל מה שהוא עשה בעניין האיראני היה מסיבות עיתונאים ומצגות. הנזק שגרם במהלך כהונתו לשתי הסוגיות האסטרטגיות החשובות ביותר לישראל - המאבק בגרעין האיראני והיחסים עם ארה"ב - הוא חמור ועמוק, ואנחנו עדיין מתקנים אותו. אנחנו פועלים כל יום לחזק את יכולותיה המדיניות והביטחוניות של ישראל שהוזנחו במשך שנים ארוכות. לכן זימנתי מחר את ראש האופוזיציה לתדרוך בטחוני להתעדכן בפרטים, שלפחות יהיה לו מושג על מה הוא מדבר בסרטים שהוא עושה".
אך בזאת לא באה הסאגה לסיומה מאחר ונתניהו מיהר להגיב על התגובה וכתב: "מר לפיד, כנראה שכחת שבזמנו תקפת אותי ותמכת בהסכם הגרעין המסוכן הקודם, ואילו אנחנו הצלחנו להוציא את ארה״ב מההסכם הרע הזה. אסביר לך על כך מחר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    12 שנה בשלטון: הנוכל הפך את אירן למדינת סף גרעינית
    איתן 08/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפצצה האירנית רשומה על שמו של נתניהו.
    סגור