בחירות 2022

איילת שקד תחת מתקפה חזיתית מימין: "תקדים מסוכן"

הרוחות במחנה הלאומי לוהטות והטונים צורמים. ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית חיבר מסמך ובו הוא מבקש להוכיח כי חוק האזרחות כמו קמפיין הויזות של השרה שקד אינו אלא זריית חול בעיני הציבור והתפארות שווא 
דוד זולדן | 
איילת שקד (צילום פלאש 90)
ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית מבקש לפרק את הטענות של השרה שקד בעניין חוק האזרחות ואומר כי "אחרי שחוק הוויזות הלא קיים, מסתבר שיצרנו תקדים מטורף של הצבעה נגד חוק האזרחות שעבר באותו נוסח מילה במילה במשך כמעט שני עשורים".
עוד טוען רוטמן כי "חוק האזרחות משנת 2003 עבר לדברי איילת בלי שינוי 'כמעט עשרים שנה'. בוודאי תופתעו לגלות שזה לא ממש מדויק. בשנת 2005, בעקבות לחץ פיזי מתון של בג"ץ, תוקן החוק. ולנוסח שכזכור 'לא השתנה כמעט 20 שנה', התווספה הקלה משמעותית לטובת הפלסטינים כמובן, שאפשרה להעניק היתרי שהיה לבני זוג של תושבי ישראל, עם הגבלת גיל. גבר מעל גיל 35 ואישה מעל גיל 25 וגם לילדים".
רוטמן מבהיר כי "לא מדובר בתיקון שולי, מדובר בפרצה אדירה, שנכנסו דרכה רבים וכשנמסרו נתונים שבפרעות תשפ"א השתתפו פלסטינים שהם ילדי איחוד משפחות בשיעור כפול מחלקם באוכלוסיה, על אלה מדברים. הלאה, נמשיך לתיקון הבא בנוסח שנשאר 'ללא שינוי כמעט שני עשורים'. התיקון הזה, הפעם מ-2007, מקים וועדה הומניטרית, למקרים נוספים זו הפרצה שדרכה אפשר היה להכניס אלפי פלסטינים ולתת להם אישור הומניטרי. אז הנוסח ש"לא השתנה כמעט עשרים שנה" השתנה באותם שנים פעמיים והוכנסו בו פרצות גדולות בלחץ בג"ץ והייעוץ המשפטי. הפעם הבאה שנוסח החוק השתנה היה בשנת 2022. וזה חוק האזרחות בנוסח שלי. וזו הפעם הראשונה מאז נחקק החוק, שהשינוי היה לטובת מדינת ישראל וצמצם את הפרצות שבחוק".
רוטמן מדגיש כי "לראשונה נקבעה מכסת מקסימום לאישורים שניתנים על פי החוק והוכנסה חובת שקיפות, כדי שלא נתעורר עם הפתעות של מתן אלפי אישורים כי מנסור ביקש. בנוסף, נקבעה במפורש בחוק פסקת מטרה שמדברת על מדינה יהודית ועל אינטרס לאומי. כמו"כ התווספה הוראה על שלילת מעמד המתקבל מכוח החוק מכל מי שעושה מעשה הפרת אמונים. אבל בדבר אחד שקד צודקת, נוצר תקדים מסוכן".
"בפעם הראשונה הוקמה ממשלה עם תומכי טרור, שלצורך העברת החוק התחייבה למפלגות קואליציה לאלפי אישורים לפלסטינים שהיו מביאים למימוש זכות השיבה בהדרגתיות. ובפעם הראשונה, ביקשה שרת הפנים להאריך את החוק רק בחצי שנה, כדי להגיע לתיקונים נוספים שייצרו עוד "הקלות" שהם שם מכובס לעוד אלפי אישורים לערביי יו"ש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה